Avatar billede jepper65 Nybegynder
10. maj 2005 - 22:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hjælp til vba spørgsmål

hej jeg har et VBA spørgsmål som skal løses med noget kode.
jeg har svært ved at se hvordan jeg skal løse
kunne jeg evt sende spørgsmålet til en af jer der har forstand på vba?
Avatar billede lizardine Nybegynder
10. maj 2005 - 22:52 #1
Kunne du ikke bare angive spørgsmålet her på eksperten, så har alle mulighed for at følge med ;-)
Avatar billede jepper65 Nybegynder
10. maj 2005 - 22:55 #2
jo det ville jeg meget gerne, men det er lidt indviklet, og jeg har brug for at vise nogle figurer for at kunne forklare det. så derfor vil jeg meget gerne sende det!, hvis nogen ville prøve...
Avatar billede jepper65 Nybegynder
11. maj 2005 - 11:27 #3
Ok, så prøver jeg at forklare:

Jeg har 2 excel filer, lad os kalde dem excel1 og excel2.

Ud fra disse skal der trækkes 2 forskellige tal 9 gange i alt og lægges sammen over i en ny excel-fil, excel3.

Tallene der skal trækkes ud lægger for både excel 1 og 2 fra B7 til J7.

Og de skal lægges over i det nye excel3 fra D2 til D10.

Håber der er nogen som kan hjælpe med hele koden til dette.
Avatar billede jepper65 Nybegynder
11. maj 2005 - 12:58 #4
Nu har jeg fået løst en del af vba-opgaven, mit problem er nu faktisk bare at skrive en kode der kan summe en kolonne af tal, og gemme det i et array, hvis dette er muligt!
(her er tale om 9 forskellige kolonner, og derfor 9 arrays!)
nogen der har et løsningsforslag til dette?

på forhånd tak
13. maj 2005 - 22:34 #5
Det kan jeg godt lave - knapt så godt forklare...... fd@win-consult.com

Send filer med den kode du har og fortæl hvad du gerne vil have lavet.
21. maj 2005 - 19:21 #6
Har du fået det løst ?
Avatar billede jepper65 Nybegynder
06. juni 2008 - 11:03 #7
jep tak