Avatar billede lkt Juniormester
10. maj 2005 - 10:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejl når jeg skal lave en PDF-fil.

Jeg har en Publisher fil som skal konverteres til en PDF fil. Destilleren bliver ved med at skrive til mig, at der er en PostScript fejl. Hvad gør jeg?

%%[ Error: undefined; OffendingCommand: ÐÏࡱá ]%%
%%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
%%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %%
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. maj 2005 - 20:00 #1
Avatar billede lkt Juniormester
13. maj 2005 - 12:39 #3
Det sidste link kan jeg ikke få til at virke.
Avatar billede lkt Juniormester
18. maj 2005 - 11:14 #4
Det lange link virker ikke.

Hvis du vil have point for din hjælp, skal du lige lave et svar.
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. maj 2005 - 17:00 #5
Avatar billede lkt Juniormester
19. maj 2005 - 11:08 #6
Tak for hjælpen
Avatar billede anettek Nybegynder
20. maj 2005 - 17:05 #7
I mange tilfælde er det en font der driller når en destiller melder fejl. Prøv forsøgsvis at ændre skrifterne og se om det ændre på noget
Avatar billede lkt Juniormester
23. maj 2005 - 08:58 #8
Jeg tror du har fat i noget, for jeg har faktisk problemer med mine skrifter. Jeg ville lægge nogle nye fonte ind, men den bliver ved med at skrive at skriften er i brug, og det er den ikke. Jeg har slet ikke skrifttypen i forvejen. Jeg har prøvet at tjekke min disc for fejl, men det viser ikke noget.
Avatar billede anettek Nybegynder
23. maj 2005 - 20:09 #9
Jeg kender godt problemet (fra en mac) hvor den skriver skriften er i brug og man så slet ikke har brugt den.
Prøv at oprette et nyt dokument og bare lav en kasse i midten - uden at bruge skrifter overhovedet. Prøv så og lav en PDF af den. Hvis det lykkedes kan du forsøge med en gængs skrift - Arial f.eks. Hvis det ikke lykkedes kan det være fordi du har fået overskrevet nogle af de fonte som systmet bruger og som det så mangler nu. Det kan være derfor den skriver at den mangler fonte uden at du har brugt den pågældende font. Selv om du har tjekket dit system for fejl kan der godt være fejl i en font. Der er to måder. Fjern dem alle og start forfra eller åbn hver enkelt skrift (via ATM) og se om de dur.
God fornøjelse.
Avatar billede lkt Juniormester
24. maj 2005 - 09:26 #10
Jeg har været inde i fonts for at slette nogle af de skrifttyper, jeg ikke bruger, men jeg kan ikke slette dem. Der kommer en dialogboks, hvor der står, at filen er beskadiget og ikke kan slettes.

Kan jeg eventuelt slette hele mappen fonts og lægge nogle nye ind. Er der et sted, hvor jeg kan finde de fonts, der standard er på computeren?
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2005 - 09:58 #11
Det her program fra MS sku' ha' en funktion som hedder "fix fonts folder". Det fix det problem at font-mappe er blevet til en almindelig mappe.
Prøv det hvis du har mistanke til at det er problemet. Det er det feks hvis fontne står som filnavne istedet for skriftnavnene.
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUIPowertoySetup_ia64.exe

Standard fonts er ikke til fri download - men de ligger jo nok et sted på din Windows CD
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2005 - 10:01 #12
Fandt lidt info om programmet her http://www.zisman.ca/tweakui/
Ellers søg selv på Google for at få mere af vide.