Avatar billede bolmer Nybegynder
09. maj 2005 - 22:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

"Windows er allerede aktiveret"

Jeg har skiftet mainboard. Når jeg starter computeren op kommer jeg til en
skærm der siger at jeg skal aktivere windows. Når man vælger JA kommer der
en besked om at Windows allerede er registrede og man kan så vælge ok som
resultere i at den logger af og man skal starte forfra! Det drejer sig om WinXP Pro DK SP2

Hvordan løser man dette problem så jeg kan bruge WinXP igen uden at skulle ringe til MS!?
Avatar billede cpufan Juniormester
09. maj 2005 - 22:15 #1
smid cd'en i, start fra cd - vælg reparer
Avatar billede bolmer Nybegynder
09. maj 2005 - 22:23 #2
Men så geninstallere den jo hele windows.
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 22:26 #3
nej den reparerer kun.
Avatar billede hcma Novice
09. maj 2005 - 22:40 #4
og der ligger en vejledning i repair her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede bolmer Nybegynder
09. maj 2005 - 22:57 #5
Er man så fri for at aktivere?
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 23:01 #6
sikkert ikke, men hvis en fejl i systemfilerne gør at den ikke kan gennemføre aktiveringen, så kan det være det hjælper.
Avatar billede bolmer Nybegynder
10. maj 2005 - 09:49 #7
Ok den repair du henviser til genistallere windows uden at slette de programmer man havde i forvejen ik? Det kommer vel til at tage ligeså lang tid som at installere windows fra bunden?
Avatar billede hcma Novice
10. maj 2005 - 11:12 #8
En Repair beholder alt det du havde på din partition og sletter intet. Det eneste du skal have lagt ind bagefter er SP2 og de updates som evt. er kommet til senere (8-10 stk.), så rent tidsmæssigt sparer du meget. Og en repair plejer under normale omstændigheder at tage betydelige kortere tid en en ren ny-install.
Avatar billede hcma Novice
10. maj 2005 - 11:12 #9
læs det link jeg lagde 09/05-2005 22:40:25  (der ligger også direkte link til SP2)
Avatar billede bolmer Nybegynder
12. maj 2005 - 07:58 #10
Når jeg laver sådan en repair install og kommer til det sted hvor jeg skal skrive koden så skriver den at min kode er ugyldig! Den fungerede fint da jeg installerede på mit gamle mainboard.
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
12. maj 2005 - 10:13 #11
Det lyder ikke som om du skriver koden rigtig.. Det er ikke som sådan hardware independant, så længe det er en x86 PC
Avatar billede bolmer Nybegynder
30. maj 2005 - 18:15 #12
Der er ikke andet for end at formatere