Avatar billede delle1982 Nybegynder
09. maj 2005 - 16:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd på optagelse, når film afspilles på pc!

Hejsa, jeg har idag fået en Sony Dcr-hc 19E handycam, når jeg overfører mine optagelser til min pc, er det uden lyd...

jeg har kigget i manualen, men kan ikke finde udaf hvorfor der ikke er lyd på mine optagelser!

nogen der kan hjælpe?
Avatar billede ove.c Nybegynder
09. maj 2005 - 16:35 #1
Har du lyd på dine højtalere fra anden musikgengivelse? f. eks hvis du lægger en CD i dit CD drev?
Avatar billede delle1982 Nybegynder
09. maj 2005 - 16:39 #2
ja, både via anlæg og headset.. jeg kan høre lyden når jeg afspiller film fra selve kameraet, men når jeg har lagt dem på min hd med usb kablet er der ingen lyd :S
Avatar billede ove.c Nybegynder
09. maj 2005 - 20:50 #3
Hvilket redigeringsprogram bruger du? - de fleste redigeringsprogrammer har jo en time line der viser "linier" 1 til billedsiden og en til lydsiden(Audio) - har du kigget på denne Audio linie i timeline og set om der er udslag på denne (det er denne linie hvor du redigerer lyder - f. eks skruer op og ned.
En anden mulighed er hvis du ikke har fået installeret USB driveren rigtigt - Hvis du har tilsluttet USB kablet før installationen af USB driveren er færdig går det gerne galt- prøv at se i din instruktionsbog til dit Sony kamera - kig under USB streming.
Du har ikke et fireware kort så dun kunne prøve med et DV kabel?
Avatar billede delle1982 Nybegynder
09. maj 2005 - 22:30 #4
Jeg bruger det redigeringsprogram der følger med.. jeg har lige været hos en kammerat, han åbnede filmene i windows movie maker, og der virkede lyden, så det vil jeg lige prøve imorgene, og ellers købe et firewire kabel...
Avatar billede delle1982 Nybegynder
09. maj 2005 - 22:31 #5
imorgen*
Avatar billede ove.c Nybegynder
09. maj 2005 - 23:40 #6
Det er ikke nok med et fireware kabel - du skal også have et fireware kort.
Er programmet der fulgte med kameraet et Pinnacle studie? - hvis det er - kan du også hente inspiration og viden hos www.davk.dk + en masse fiduser.
Når det virker hos din kammerat med hans moovie maker tror jeg det er din  USB installation der er dårlig - men det med anvendelse af fireware syntes jeg er bedre, jeg syntes at det er en mere stabil løsning
Avatar billede delle1982 Nybegynder
10. maj 2005 - 17:12 #7
jeg har firewire i bundkortet.. jeg bruger dette program : picture package..
Avatar billede ove.c Nybegynder
10. maj 2005 - 20:22 #8
Picture package programmet kender jeg ikke - glæder mig til at høre når du får sat firewire kablet til
Avatar billede delle1982 Nybegynder
11. maj 2005 - 18:05 #9
Jeg har sat kablet til nu, og det kører lidt hurtigere.. både lyd og film lægges nu ind via windows movie maker, perfekt :)

takker for din hjælp!

smid venligst et svar så du kan få point :)
Avatar billede ove.c Nybegynder
20. maj 2005 - 16:02 #10
Det var da fint - undskyld det sene svar - jeg mavelandede lige med min cykel og er kommet fra Hospitalet i dag - husk at holde øje med www.davk.dk - der sker mange interessante ting når det gælder videoredigering - evt meld dig til - det er gratis og du kan stille spørgsmål mvh Ove