Avatar billede muidem Nybegynder
09. maj 2005 - 12:56 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

opdatering til gigabit Netværk?

.. har overvejet at opgradere min 10/100 switch til en 10/100/1000 switch for at kunne få et gigabit netværk... men kan mine gamle kabler håndtere gigabit overførsler eller skal jeg ligge nye kabler ud?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. maj 2005 - 13:15 #1
Du skal sikkert have nye kabler. Hvis du er den mindste i tvivl om dine gamle kabler overholder standarden bør du skifte til nye hvor du er sikker, ellers vil du skabe meget store problemer for dig selv og aldrig opnå ordentlige båndbreder
Avatar billede muidem Nybegynder
09. maj 2005 - 13:23 #2
det er alm cat 5 cabler som er lagt ud er disse kraftige nok? hvad kræves der for at kunne køre gigabit netværk?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
09. maj 2005 - 14:29 #3
Under normale forhold ja, med de er mere overfølsomme overfor fejl i kablerne, fordi der er større belastninger på, men JA det er fint med CAT 5, kabler.... Hvis du opgradere skal du have skærmet CAT. 6 kabler....
Avatar billede jens_bach Nybegynder
09. maj 2005 - 22:03 #4
hvis du vil køre 1GB så <k>"skal"</k> du bruge et kabel som min er et 5e...
men du kan også bruge et cat 5 men du kan få fejl :(
Avatar billede muidem Nybegynder
11. maj 2005 - 10:53 #5
men hvis man nu køber en switch som er 10/100/1000 så skifter den vel selv i mellem hvad som er muligt at køre på ens kabler uden at melde fejl på de 1000?
Avatar billede jens_bach Nybegynder
11. maj 2005 - 12:34 #6
ja og nej, det kan godt ske at den linker op med 1GB, og så kan du får nogle fejl, hvis og hvis.........

du kan sammen line det lidt med et tv kabel, kan kan godt se dr1 via en ledning men der kan være sne på skærmen. hvis du bruger et rigtig antene kabel så er der ikke så meget sne :)

prøv og se om det ikke virker hvis der er problemer kan du jo skifte kablerne ud. :=)