Avatar billede icemadsen Nybegynder
08. maj 2005 - 23:05 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

billedekommentarer under billede

Hey.

Sidder og skal skrive nogle sider i word, og der skal være nogle billeder med tilhørende kommentarer nede under. Men kan man i word låse kommentaren fast til billedet, sådan at når man flytter billedet, så følger kommentaren med?

jeg bruger word 2003.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2005 - 23:09 #1
Du kan oprette en tekstbox og skrive din kommentar. Placere den i forhold til dit billede. Markere både textbox og billede og vælge grupering, så holdes de sammen.
Avatar billede jkrons Professor
08. maj 2005 - 23:10 #2
Ja, det kan du godt. Indsæt dit billede. Insæt så en billedtekst via Indsæt - reference - billedtekst. Klik på billedet - hold skift tasten nede og klik på billedteksten. I tegningsværktøjslinien (den skal lige være vist først) klikker du på knappen Tegning - og dernæst på knappen Grupper. Så hænger billed og tekst samme og kan flyttes samlet.

Alternativ kan du lave en tabel med to række og en kolonne. så kan du sætte billedet ind i førwte rækek og skrive billedteksten i anden.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. maj 2005 - 23:11 #3
Jeg ved ikke om der er en nemmere måde, men hvis du indsætter billedet i en tekstboks, følger kommentaren med når du flytter boksen.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. maj 2005 - 23:12 #4
Sorry, hov-sa  c",)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2005 - 23:26 #5
Det er bare helt i orden.
Avatar billede icemadsen Nybegynder
08. maj 2005 - 23:29 #6
Det virker Hov-sa og jkrons, men jeg har fået et nyt problem. Når det så er koblet sammen så står der over teksten og layout-fanen er deaktiveret, så jeg kan ikke få den til være mellem teksten.

Det alternativ du skriver jkrons virker, men sætter en kant hele vejen rundt.. kan jeg få den væk?
Avatar billede jkrons Professor
08. maj 2005 - 23:32 #7
Ja. Markerd in tabel. Vælg Kanter og Skygger og vælg Ingen.
Avatar billede jkrons Professor
08. maj 2005 - 23:33 #8
Undskyld: Formater - Kanter og skygger
Avatar billede icemadsen Nybegynder
08. maj 2005 - 23:44 #9
gider du lige smide et svar så deler jeg lige pointene ud til jer
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2005 - 23:45 #10
Du er nok nødt til at formatere billedet så teksten lægger sig øverst og nederst først (hvis det er her du vil have teksten). Så må du manuelt lave linjer, så der også er plads til din tekstbox. Så kan du grupere, og hvis du nu sætter linjer ind, skulle billede med box gerne flytte sig med teksten. Det kan godt drille lidt.
Avatar billede jkrons Professor
09. maj 2005 - 09:35 #11
Ja, generelt må man sige at billeder og Word er tb ting, der ikke har meget til fælles ;-)