Avatar billede leggodt Nybegynder
08. maj 2005 - 22:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lov vedrørende brug af el køretøjer på danske veje

Nogen der kan finde de danske love omkring hvad man må køre med på de danske veje, cykelsti og fortov?

Det jeg specielt mangler er regler/love vedr. el-løbehjul, ATV'er, pocketbikes og eldrevne-skateboards.

O.lign.

Bedste link løber med alle point.
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 22:37 #1
Avatar billede leggodt Nybegynder
08. maj 2005 - 22:41 #2
der står ikke rigtigt noget om hvilke køretøjer der er lovlige og hvilke der ikke må køre på vejene?
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 22:47 #3
okay sådan et link har jeg ikke:)

men angående eldrevne skateboards, elløbehjul er legetøj og må i hvertfald gerne køre på cykelstier. kender ikke lige de andre ting.
Alt med nummerplade må i hvertfald ikke køre på cykelstier.
Generelt må alt uden nummerplade godt køre på cykelstier undtagen de steder hvor der bliver skiltet med at man ikke må.

sådan mener jeg i hvertfald reglerne er men kan forstå du skal bruge noget dokumentation.. måske til en opgave:)
Avatar billede vejmand Juniormester
08. maj 2005 - 22:52 #4
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 22:56 #5
får man ikke engang bøde for at køre på offentlig vej ? blot forsikring som ikke gælder? hehe mystisk!
Avatar billede vejmand Juniormester
08. maj 2005 - 22:59 #6
Avatar billede leggodt Nybegynder
08. maj 2005 - 23:15 #7
Tjaa det ser jo ud til at der står hvad jeg mangler.

takker mange gange.

Svar venligst
Avatar billede vejmand Juniormester
08. maj 2005 - 23:17 #8
Velbekomme, glad for at kunne hjælpe.  c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
08. maj 2005 - 23:23 #9
Tak for point. ;-)