Avatar billede need4speed Nybegynder
06. maj 2005 - 17:21 Der er 8 kommentarer

burg af egen router?

Nogen som har erfaring med cibercity er det muligt at skifte zyxel routeren man har fået med med sin egen trådløse Linksys ?

og hvis ja er det så PPTP man skal vælge ?
Avatar billede serverservice Praktikant
06. maj 2005 - 17:26 #1
Hvis du har adsl eller kabelmodem foran routeren burde det virke med standard opsætning - gør det ikke det ?
Avatar billede metza Nybegynder
06. maj 2005 - 17:43 #2
Hey
Det nemmeste vil nok være at du sætter det trådløse efter cybercitys router da deres router også fungerer som "modem". De bruger en teknologi der hedder ATM (Så vidt jeg husker).
I teorien kan du vel godt sætte dit linksys op som primær router men der skal noget konfiguration til hvis den ellers understøtter det hele.
Avatar billede metza Nybegynder
06. maj 2005 - 17:46 #3
Mener også at de bruger PPPoE (Point to point protocol over ethernet).
Avatar billede need4speed Nybegynder
06. maj 2005 - 17:49 #4
Jeg vil helst have cybercity routeren helt væk hvis det er muligt... for tror den har lukket nogle porte og ville være nemmere at styre det hele fra linksysen.

Når de begge er sat til, så kan jeg ikke komme ind på linksysens 192.168.0.1 siden. Belastende :(
Avatar billede metza Nybegynder
06. maj 2005 - 17:56 #5
Linksys'en er jo ligeglad med om den er tilknyttet routeren eller "verden". Prøv lige at se hvilken ip din maskine har inden du connector. Cybercity kører med 10.0.0.x adresser og hvis du har en sådan er du ikke connected via linksys.
Avatar billede need4speed Nybegynder
06. maj 2005 - 18:13 #6
ok når jeg kun har linksysen til har jeg ipen 192.168.0.1 og når jeg har cybercity routeren med. Så har jeg ipen 10.0.0.3

menmeget mystisk jeg ikke kan komme ind på linksys routeren når cybercitien også sidder på.
Avatar billede kenp Novice
06. maj 2005 - 19:44 #7
Nu bruger CC altså PPPoA (Point to Point Protocon over ATM) så nej du kan ikke bare lige pille den af.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. november 2005 - 22:23 #8
noget nyt ?