Avatar billede hmb Nybegynder
06. maj 2005 - 13:16 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Konstruktiv kritik søges!

Hej er der nogen der gider at komme med lidt konstruktiv kritik på denne side: http://www.laesoecomputerservice.dk

På forhånd tak,
Avatar billede weblex Nybegynder
06. maj 2005 - 13:23 #1
2 ting:
Billedet af dig selv(?) i banneret kunne godt være tydeligere.

Hmmm - jeg har det svært med farverne. Hvis du solgte dameundertøj, ville den sidde lige i skabet.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
06. maj 2005 - 13:29 #2
Til selve teksten, kan jeg næsten kun sige, korrektur, korrektur, korrektur og så skal du ikke skrive, som om det var til et CV. Hentyder især til afsnit om hjemmesiden til Dansk Metal. Du skal tænke mere på at det er en salgsreklame/tekst du skal have lavet.

Selve layout og farvevalg. Tjaaa, jeg kan ikke lide den violette farve, men det er måske et bevidst valg. Selve opbygning/design er holdt simpelt hviklet jeg godt kan lide, ikke det voldsom lir som egentlig bare forvirre, forstyrre og fjerne seerens øje fra det vigtige. Og så lige det billede, jeg ved ikke om det er dig, men det er lidt for tydeligt, at det er 2 bilelder der er "klistret" samme.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
06. maj 2005 - 13:30 #3
Den lys violette du bruger til overskrift, er også for utydelig

weblex -> dameundertøj, haha, den havde jeg ikke selve set, men du har sgu ret.
Avatar billede hmb Nybegynder
06. maj 2005 - 13:31 #4
Farverne er bestemt efter logoet og da det er lilla så skal resten også være det. Det er også for at jeg ikke bruger de samme farver som altid bliver brugt... Gul, Blå, Grøn, Grå, mere Grå og Sort!...  :o)

Grunden til billedet ikke er mere tydeligt er vel p.g.a. flash det kigger jeg på.
Avatar billede arnums Nybegynder
06. maj 2005 - 13:45 #5
Det eneste jeg vil kommentere er farven lilla,
- det holder ikke med et argument som, "alle andre sider er Gul, Blå, Grøn, Grå, mere Grå og Sort, derfor er min lilla"(og den med logo´et er også lidt tynd)

1. Folk tænker hvad er det?
2. De tænker ikke "nåh, ja, alle sider er jo Gul, Blå, Grøn, Grå, mere Grå og Sort, så det er rart med en side der ikke er det"
3. Det vil hjælpe rigtigt meget, hvis du ændrer den grå bagved menuen, til en meget lysere grå.

Lilla med måde, please.
:o)
Avatar billede hmb Nybegynder
06. maj 2005 - 13:48 #6
lsskaarup <:- Jeg har nu "hyret" en til det med teksten... Hun kigger på det snart.
Avatar billede hmb Nybegynder
06. maj 2005 - 13:54 #7
Arnums <-- Okay... Du har nok ret i det var lidt ringe argumenter jeg kom med.

Alle <-- Men, hvad farve skal jeg så vælge?...
Avatar billede arnums Nybegynder
06. maj 2005 - 13:56 #8
Du kan bruge lilla, bare en lysere, og ikke så meget af det.
Jeg syntes personligt at din lilla er for mørk.
tjek dette bureau :in2media.dk
De bruger en violet, men behersket.
:o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. maj 2005 - 14:06 #9
Drop Flash-delen. ingen grund til det, når det kan laves med CSS eller JavaScript, hvis der overhovedet skal laves noget.

- Ingen points, tak.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
06. maj 2005 - 14:13 #10
Jeg tror nu de fleste er nogle som du nok selv kunne finde, ved bare lige kigge det igennem igen, men at få en "uvildigs" øjne til at se på den skader jo aldrig.
Avatar billede hmb Nybegynder
06. maj 2005 - 14:13 #11
Arnums <-- http://www.in2media.dk/ ?? ... Nu snakkede de andre om undertøj... :o) den violette er godt nok fimset...

-----

Der der måske så en helt anden farve jeg kan bruge??...

-----
Avatar billede arnums Nybegynder
06. maj 2005 - 14:19 #12
mht. in2media.dk
- Det er brugen af farven, ikke farven i sig selv.
Avatar billede hmb Nybegynder
06. maj 2005 - 14:24 #13
Thesurfer <-- Ikke helt enig, det giver et dynamisk look hvis der sker noget på siden når man kommer derind, her i mit tilfælde skifter billedet i toppen... men ja det kan laves med css eller java script.

lsskaarup <-- Ja, det er rigtigt... Det er også fruen der er "hyret"...

Arnums <-- Okay, så havde jeg misforstået det... jeg kigger nærmere på "mængden" af lilla... *S*
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2005 - 16:00 #14
Jeg ville sætte alt andet end banneret i en iframe, da banneret i det tilfælde ikke vil skulle loades hver gang man trykker på et link!
Avatar billede kimmys Nybegynder
09. maj 2005 - 00:16 #15
Menu:

Jeg giver Thesurfer MEGET ret, jeg kan ikke understrege MEGET nok!

Den flash menu er det som jeg pænt sagt vil sige "ikke køn" Den fede skrifttype passer ikke ind nogen steder! Den lilla som alle snakker om vil jeg også give alle ret i.. den passer bedre til en porno hjemmeside! Billedet af dig synes jeg ikke gavner noget som helst, ville nok fjerne det og sætte et logo ind! De forskellige natur baggrunde i menuen - jeg ved ikke men jeg tænker hvorfor? synes heller ikke de rigtig passer ind, ville nok vælge noget hardware eller noget busniess look!
og hvad laver den puslespilsbrik der?

Teksten:
Synes igen ikke at den fede overskrift passer ind!

Når du har en ret linje ned ved siden af teksten og så teksten ikke følger denne så synes jeg det ser meget forvirrende ud! Synes du skal ha' lige margener! og så skal teksterne i de rækker altså have den samme brede. Den første række synes jeg har en pæn brede! (service ydelser)

Men vil sige lidt positivt også da!

Hvis man holder hånden over menuen synes jeg at siden er rigtig pæn!

Men du er nød til at følge op på det busniess look du har på resten af siden i menuen! Det virker som 2 meget forskellige sider der er sat sammen! =) du har vel ikke hugget designet vel?

Håber du kan bruge det til noget!
Avatar billede kimmys Nybegynder
09. maj 2005 - 00:21 #16
du skal beskytte din mail adr! Kig lidt her: http://www.html.dk/artikler/00041/
Avatar billede ysubhi Nybegynder
01. juli 2005 - 15:51 #17
1. Farven skal der helt klart gøres noget ved. Prøv rødlige nuancer, og se om det bliver kønnere.

Den lilla'e farve kan måske også bruges, se f.eks:
http://www.templatehelp.com/aff/preview.php?aff=webtempl&skin=17&locale=en&currency=0&pr=yes&src=yes&nt=yes&help=yes&sample=yes&faq=yes&nmg=yes&auth=yes&down=yes&chm=&hide_flash=0&search=&PHPSESSID=f4efe39330990c20513b9f1591a47810&referer=http%3A%2F%2Fwww.webtemplatesonline.com%2Fwebdesign-templates.html&i=8465

2. Som så mange andre også har sagt det, flash delen oppe i toppen skal væk. Alt det du har lavet i flash deroppe, kan laves i html. Desuden virker "Vent venligst" meget irriterende. Jeg har en idé om at "Vent venligst" er kunstigt (dvs. at billedet er loadet, men at funktionen kun vises for at vise en smart funktion?), og ikke tjener til nogen formål. Eller også er det fordi det er lidt tyndt lavet, så samme billede skal hentes HVER eneste gang det skal vises.

Kæmpe-fordel i html: Billedet kommer til at ligge i cache. (:

3. Jeg kiggede lidt på kildekoden
- genial tanke med logo i ASCII :D
- Ingen Doctype! Husk også at validere din kode
- husk altid
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">

det var så lidt ris/ros fra mig
Avatar billede kimmys Nybegynder
04. juli 2005 - 21:59 #18
Måske det også var på tide at lukke spørgsmålet?