Avatar billede djpono Nybegynder
06. maj 2005 - 10:14 Der er 2 kommentarer

Eksekvering på bestemt tidspunkt

Jeg undrer mig over om det er muligt at lave noget i ASP (eller JavaScript for den sags skyld) som kan eksekvere noget kode på et bestemt tidspunkt.
Dvs. hvis jeg hver mandag kl 11 vil køre noget kode der sender mails ud til alle i en database...

Any help?
PS: Hvis nogen kender andre måder som intet har med ASP eller JS at gøre, så er jeg selvfølgelig også interesseret rent fagligt 8o)
Avatar billede musti776 Nybegynder
06. maj 2005 - 10:55 #1
Har lige gennemgået nogle gamle spg. igennem og er kommet frem til at det kan man ikke.. :(

men der er en der er kommet med denne løsningsforslag istedet for...
Du skal jo have et script som ligger klart.....(med brevet i sig)
Så skal  du bare have task-manager til at åbne siden www.siden.dk/scriptet.asp hver dag på et bestemt tidspunkt....
Det er klart nemmeste løsning...
Du kan ikke lave noget direkte i ASP, da der skal være en bruger på selve siden for at excutere selve scriptet....
-------

/Musti
Avatar billede hiks Nybegynder
06. maj 2005 - 11:11 #2
hej

som skrevet af musti776 er det lidt svært hvis man ikke har adgang til task scheduleren - men der kan som skrevet laves lidt workarounds - som du stadig vil kræve at der kommer hits på serveren.

prøv at tjekke:
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=301

/hiks