Avatar billede olleg Nybegynder
05. maj 2005 - 22:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Er freeware programmer godt nok?

Davs... Jeg har nu fået min apache-php-mysql server op og køre!

Jeg har kigget lidt på nogle programmer til den! Vi starter fra en ende af...

-- Ftp server

WS-ftp (http://www.wsftp.nl/pages/wsftp-server.htm) det koster ca. 3500,- men jeg kan også få ArGoSoft FTP Server  GRATIS! (http://www.argosoft.com/ftpserver/)

Jeg ved jo godt at Ws-ftp er bedere men er det prisen værd?

-- Mail server

ArGoSoft Mail Server er også gratis (http://www.argosoft.com/mailserver/) og lyder ret godt... men igen er der også mailenable (http://www.mailenable.com/) som koster!

men hvad skal jeg vælge? Hva ville i vælge eller hvad har i valgt?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2005 - 22:34 #1
HTTP servere : open source sidder på 70% af markedet

og både for mail servere og FTP servere tror jeg at open source sidder
på en meget stor markeds andel (måske over 50%)

så du skal ikke fravælge et produkt fordi det er open source

du kan godt vælge et closed source produkt fremfor et open source
produkt hvis du skal bruge en bestemt feature som er i den ene
men ikke i den anden
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2005 - 22:35 #2
open source - closed source

og

gratis - koster penge

er ikke helt det samme, men den forskel er vist ikke vigtig her
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2005 - 22:39 #3
Og man kan vel ikke sige noget generelt om dit valg, uden at vide hvad du skal bruge det til. Til hjemligt "hyggebrug" vil jeg strække mig langt for at undgå at betale. I en virksomhed kan kravene være ganske anderledes.
Avatar billede olleg Nybegynder
05. maj 2005 - 22:41 #4
jeg giver dig nu ret... men har vidst læst (tror det var her på exp) at man skulle holde sig fra freeware programmerne... men den holder vidst ikke så.. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2005 - 22:42 #5
den holder ikke nej
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2005 - 22:44 #6
Avatar billede olleg Nybegynder
05. maj 2005 - 22:47 #7
haha... ;)

Tror du at hvis jeg vælger de to freeware, at det ville kunne køre godt nok med 10-20 sites?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2005 - 22:51 #8
Der er freeware som kan køre rigtigt rigtigt store sites.

Men du skal nok have fat i nogen som kender ArgoSoft. Jeg mener at de
har et godt ry. Men du skal nok snakke med nogen som har prøvet at bruge
dem large scale.
Avatar billede olleg Nybegynder
05. maj 2005 - 22:54 #9
okay... Lyder fint, tak for hjælpen! Smid et svar!
Avatar billede kenp Novice
05. maj 2005 - 22:55 #10
Nu er jeg en af dem som bruger argosoft mailserver (dog ikke gratisudgaven), men startede med at bruge den..

Ulempen ved gratis udgaven er faktisk at du ikke kan oprette domæner på den, men kun brugernavne dvs. at du kun kan bruge et brugernavn 1 gang, frem for hvis den tager domæner kan genbruge det samme navn under forskellige domæner.
Avatar billede olleg Nybegynder
05. maj 2005 - 23:04 #11
hva mener du.. fattede jeg ikke helt
Avatar billede kenp Novice
05. maj 2005 - 23:16 #12
kort sagt hvis du hoster 20 sites incl. mail for dine venner og 5 af dem hedder Jens.

Hvis du bruger freeware udgave af argosoft, så er der kun 1 af dem som kan komme til at hedde jens@domæne på sin mail.

Men hvis du betaler for at bruge argosoft så ville de alle kunen komme til at have mailen som hedder jens@deresdomæne
Avatar billede olleg Nybegynder
05. maj 2005 - 23:21 #13
okay... hvis jeg så har:

jens@hej.dk
og jens@yydd.dk
og jens@bswa.dk

kan jeg kun have en af dem eller hvad?
Avatar billede kenp Novice
06. maj 2005 - 07:40 #14
ja hvis du bruger gratisudgaven.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2005 - 16:51 #15
tid at få afsluttet dette spørgsmål ?
Avatar billede olleg Nybegynder
08. oktober 2005 - 23:44 #16
Lukker..
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 23:46 #17
du følte ikke trang til at uddele nogen point ?