Avatar billede ryt Nybegynder
05. maj 2005 - 17:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Backup af PDA

Hvilket backupprogram skal jeg bruge, så jeg ikke mister programmer og data, når min nyindkøbte Ipaq igen løber tør for power!!!!!!? Altså så jeg kan reetablere PDAén.
Er newbie - tak
Kim
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. maj 2005 - 18:00 #1
Eh? Løber tør for power?

Min Tungsten T2 kom med en "dockingstation" (kan man kalde det).. der kan jeg både lade dyret, og overføre filer/tage backup via USB kablet/porten..

Har du ikke fået en dockingstation/USB-kabel..?
Avatar billede cob Nybegynder
05. maj 2005 - 18:01 #2
mener der er et par anmeldelser af backupprogrammer på www.pdanmark.dk - det har i hvert fald været diskuteret der...
Avatar billede ryt Nybegynder
05. maj 2005 - 19:01 #3
thesurfer> har selv en Tungsten T3 foruden min Ipag. T3 mister "aldrig" power. Har også en Cradle til Ipagén, men den backer vist ikke alting op.
Kim
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. maj 2005 - 19:07 #4
Jeg forstår ikke hvad du mener, med "mister power"..? Den bruger strøm, lige som med at alt udstyr :-)
Og så skal batteriet lades op igen :-)

Min T2/cradle tog vist backup, af alt på pda'en.. der fulgte et program med, hvor man vistnok kunne bestemme, hvad der skulle tages backup af..
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. maj 2005 - 19:24 #5
thesurfer> PocketPC baserede håndholdte er rigtigt skidt designet på det punkt: Hvis den løber tør for strøm (og det gør den) resetter den fuldstændig til fabriksstandard, dvs. du mister programmer mv...
Avatar billede cob Nybegynder
05. maj 2005 - 19:31 #6
selv til ppc må der da findes nogle ordentlige backupprogrammer lige som backupman til palm... på min palm laver den 1 gang  i døgnet en fuld backup af alt på palmen.... mister man strøm under ferie eller lignende så kan man komme op at køre 100% i løbet af et øjeblik....
Avatar billede _carsten Nybegynder
05. maj 2005 - 23:03 #7
Mig bekendt er en iPaq født med backup program

Start | Programs |iPaq Backup
Avatar billede boz Nybegynder
23. maj 2005 - 23:22 #8
Der kan laves en backup via microsoft activesync, ligger under funktioner:sikkerhedskopiering/gendannelse.
Har du et flashramkort i kan der laves backup til det.
På min ipaq ligger det i programs under navnet cf backup.