Avatar billede olleg Nybegynder
05. maj 2005 - 16:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Jeg får Access denied fejlen heletiden!

Hejsa..

Jeg har nu fået min server med php og apache2 til at køre.. men når jeg vil teste min mysql database, kommer denne fejl!

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO) in C:\webserver\Apache2\htdocs\index.php on line 2

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in C:\webserver\Apache2\htdocs\index.php on line 3

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: A link to the server could not be established in C:\webserver\Apache2\htdocs\index.php on line 3
Avatar billede sukos Juniormester
05. maj 2005 - 16:25 #1
Hvordan ser din config.inc.php ud?

bare de første linier med host, user............
Avatar billede sukos Juniormester
05. maj 2005 - 16:28 #2
En hurtig mulighed:
Afinstaller, og geninstaller, og husk hvilket password du giver til root! (Altså du SKAL gi' et password til root!)
Avatar billede olleg Nybegynder
05. maj 2005 - 16:42 #3
det har jeg ikke gjort...
Avatar billede olleg Nybegynder
05. maj 2005 - 16:52 #4
jeg har fået løst problemet !
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. maj 2005 - 17:18 #5
Hvordan gjorde du?
Avatar billede olleg Nybegynder
05. maj 2005 - 18:02 #6
jeg lavede et root password...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. maj 2005 - 18:16 #7
Så skulle sukos vel egentlig have pointene, det var jo det han foreslog!
Avatar billede olleg Nybegynder
05. maj 2005 - 19:14 #8
hmm..