Avatar billede zach Nybegynder
02. april 2001 - 15:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ikonerne skifter ufrivilligt

Hej

Jeg har et problem med en maskine, der er nemlig kommet et eller andet ind på maskinen, som gør at ikonerne skifter udseende hele tiden.

Lige pludselig kan en Excel fil have et Word ikon eller en Access fil får et Excel ikon.

Er der nogen der har erfaring med det ?

Kan det være en virus ?

Hvordan fjerner man det igen ?

På forhånd tak.
Avatar billede -onslow- Nybegynder
02. april 2001 - 15:31 #1
Det er en virus efter min mening.
Du kan prøve at ringe til en forhandler
Avatar billede netsrac Praktikant
02. april 2001 - 15:40 #2
Det er en såkaldt friendly virus, den skader ikke systemet på nogen måde, men den kan drive brugeren til vanvid.

Du bliver nok nød til at installerer et virus program til at fjerne den. Prøv med www.mcafee.com
Avatar billede fcs Novice
02. april 2001 - 15:57 #3
Du kan hente et gratis antivirusprogram på http://antivirus.cai.com/ Det er gratis for private!

Hvis du ikke har lyst til at hente og installere det kan du scanne online via http://housecall.antivirus.com/pc_housecall/
Avatar billede msmows Nybegynder
02. april 2001 - 18:19 #4
I dit Windowsbibliotek er der en fil der hedder \"ShellIconCache\" - slet den og genstart din maskine. Det er en cachefil til de ikoner der bruges, den kan være \"overfyldt\" eller på anden vis korrumperet.