Avatar billede hen_chr Nybegynder
02. april 2001 - 14:46 Der er 9 kommentarer

Updata fra win95 OEM til WIN98 SE

Er det muligt at opdatere win95 OEM til WIN98SE med brug af OEM CD\'en. (De gamle win95 programmer skal bibeholdes)
Er der nogle filer som skal slettes for at kunne bruge OEM CD\'en direkte ?
Avatar billede desperado Nybegynder
02. april 2001 - 14:49 #1
Efter hvad jeg ved skulle det ikke kunne lade sig gøre.

Men jeg kan tage fejl ; )
Avatar billede jezz Nybegynder
02. april 2001 - 15:23 #2
Det kan du godt, du skal bare sætte din bios til at boote fra dit cd-rom drev så virker det med garanti
Avatar billede jezz Nybegynder
02. april 2001 - 15:31 #3
Husk at gemme dine system indstillinger ellers mister du alt
Avatar billede smms Nybegynder
02. april 2001 - 15:59 #4
Du vil update fra WIN95 til en FULD Version af WIN98SE og når du så kører setup kommer den og siger du skal have fat i en Update version af WIN98SE, ikke?
Jeg mener osse at have hørt man kan slette et par filer deriblant win.ini
Der er nok en anden der ved lige præcis hvilke det er.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
04. april 2001 - 07:10 #5
Omdøb eller slet filen win.com , Så burde det virke.
Avatar billede desperado Nybegynder
04. april 2001 - 15:30 #6
Grunden til jeg ikke tror at du kan er at det er en OEM og ikke en full V af win95 !!!
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
04. april 2001 - 17:35 #7
Høø Har da selv opdateret en Org. win95 til win95 OEM på denne måde, for derved at få FAT32 som kun understøttes af. min Win95B eller C. (OEM)
Avatar billede desperado Nybegynder
18. april 2001 - 11:32 #8
( OEM ) dækker over at det er købt SAMMEN med et stykke hardware ( pc )... det har intet at gøre med hvilken V det er.....
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
18. april 2001 - 11:37 #9
Med hensyn til Win95 org. og Win95 OEM, er forskellen netop at Win95 org. kun kan klare FAT16 og Win95 OEM kan klare FAT32. Win95 OEM ER en Fuld Version + andre nye ting i forhold til Win95 org. Bla. IE4 inkluderet m.m., hvad angår Win98 OEM... Det ved jeg ikke, men det skulle undre om det er en \"halv version\" OEM står bare for (\"købt med hardware\")