Avatar billede landish Nybegynder
04. maj 2005 - 14:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelse i XP efter tomt batteri på bærbar

Hejsa

Jeg har et lille problem med min kones bærbare. Hver gang den lukker ned pga at strømmen går "flad" og hun starter den op igen med strøm tilsluttet, så melder Windows som det første, når den vender tilbage dertil, at windows har fundet en alvorlig fejl og om hvorvidt hun ønsker at sende fejlrapporten til Microsoft. Hvad i alverden skyldes det? Min egen bærbare, som er komplet den samme pc, melder ikke denne fejl. Taler vi hardware fejl eller? Vi har reetableret flere gange, men fejlen kommer altid tilbage før eller siden.
Avatar billede gratis Nybegynder
04. maj 2005 - 15:20 #1
når windows lukker ned pga "strømsvigt" (går udfra at den slukker uden om den rigtige procedure ?)er det en meget typisk fejlmeddelelse at få fordi der hele tiden blir skrevet til disken og det er så lisom at rive tæppet væk under windows, hvilket osse kan betyde at man mister data fordi der ikke bliver lukket ned på den rigtige måde, hvorfor du ikke for fejlmeddelelsen på din pc ved jeg ikke... hvis du ikke vil se fejl raporten ka den slås fra her :.

højreklik Denne Komputer , vælg egenskaber , fanebladet Avanceret> Fejlrapotering> sæt prik i "deaktiver fejlrapotering" behold fluebenet i "men giv mig besked når der opstår en kritisk fejl"

med andre ord:. det er en rigtig go idé at sørge for der altid er strøm på batteriet :) du kan i windows log-bog se hvilke fejl der optræder>
Kontrolpanel | Administration | Logbog, se efter røde krydser under Program og System
håber det ka hjælpe lidt :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
04. maj 2005 - 15:21 #2
Der er fordi windows ikke bliver lukket korrekt, ganske almindeligt...

For at løse det, så prøv at højreklikke på skrivebordet og vælg egenskaber
- vælg fanen pauseskærm
- klik på strømstyring
- Vælg fanen alarm
- nede ved kritisk batteriniveau, klik på handling ved alarm.

Der kan du vælge luk computeren!
Sæt eventuelt kritisk alarmniveauet lidt op!
Avatar billede landish Nybegynder
04. maj 2005 - 15:38 #3
Det var svar jeg kunne bruge :-) Jeg takker mange gange!
Avatar billede landish Nybegynder
04. maj 2005 - 15:39 #4
Hvordan pokker giver jeg jer point??!? *G*
Avatar billede gratis Nybegynder
04. maj 2005 - 15:55 #5
der gør du ved at vi lægger et svar istedet for en kommentar , du markere navnet og trykker på accepter, men jeg samler ikke på point, så be pc-help om at lægge et svar :)
Avatar billede hcma Novice
04. maj 2005 - 15:55 #6
du beder den eller de som har afhjulpet problemet om at lægge et svar, som du så efterfølgende kan acceptere.
Avatar billede landish Nybegynder
04. maj 2005 - 16:11 #7
Ok jamen så må du lægge et svar PC-help, hvis du vil ha' lidt point.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
04. maj 2005 - 17:37 #8
Ok, da gratis ikke vil have noget, så vil jeg da gerne have dem!

Husk du skal markere mit navn ude i siden ikke dit eget! Har set flere der er kommet til ;)

Virkede det med at sætte den til at lukke?
Burde det gøre... :)

Her er et svar
Avatar billede landish Nybegynder
04. maj 2005 - 22:04 #9
Jeps det virkede helt perfekt så jeg takker mange gange for den fremragende hjælp fra alle :-) Det her eksperten.dk styrer nu helt godt.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
04. maj 2005 - 22:30 #10
Det var så lidt :)
Er glad for at jeg kunne hjælpe!

Ja helt klart, eksperten er enormt god at have! :D
Avatar billede amews_aj Nybegynder
04. maj 2005 - 22:30 #11
Og forresten, takker for point :D