Avatar billede cyberspace Nybegynder
04. maj 2005 - 13:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC 5250 licensfejl cwblm0011 (en del brugere kan ikke logge på)

Vi har lige pludseligt fået det problem at en del brugere ikke kan logge på vores AS/400 de får flg. fejlmedd.
PC 5250 licensfejl cwblm0011

Folk kører AS/400 via enten en citrix  eller terminal server. (det er både citrix og terminal brugere der har problemet)

det er kun en del af brugerene der ikke kan komme på systemet og får fejlmedd.
Avatar billede ozzi Nybegynder
04. maj 2005 - 13:23 #1
Check nylig installerede PTF'er på AS/400'eren. Ligeledes check med IBM. Er fejlen kendt (ny som gammel) er der en løsning på problemet.
Er der lavet opgraderinger/ændringer på Citrix eller Terminal Server for nylig?
Denne type problemer plejer ikke at opstå af sig selv :-)

Sorry jeg ikke har en løsning. Håber I finder fejlen.
Avatar billede kjulius Novice
04. maj 2005 - 17:52 #2
Måske er der også kommet flere brugere på. Client Access (eller iSeries Access, som det jo hedder nu) er et produkt, hvor man betaler for antal samtidige brugere. Hvis dette antal bliver overskredet, vil man få en fejl.

Brug evt WRKLICINF kommandoen til at se om grænsen er nået. Det er sandsynligvis produktet 5722XW1 feature 5050, du skal kigge på. Hvis du bruger option 5, vil du kunne se hvor mange samtidige brugere du har licens til og også peak usage (altså det højeste antal samtidige brugere der har været registreret). Hvis peak usage er lige så højt som antal licenser, er det sandsynligvis på tide at få opdateret licensen, så flere brugere kan være på samtidig.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
05. maj 2005 - 19:11 #3
har fundet flg. på nettet http://www.rlpforen.de/showthreat.php?t=1259

her står der noget om at hvis der går ged i en brugers profil kan vedkommende komme til at skrive fejl oplysninger/fejl data ned i registreringsdatabasen og der står hvad man skal checke.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
05. maj 2005 - 19:15 #4
Beklager forkert web adresse. det er ellers den der sår på udskriften
Avatar billede kno Nybegynder
06. maj 2005 - 11:21 #5
Prøv at logge på med en af brugerne på en "grøn" skærm. Hvis der er problemer med brugeren, bliver man ikke logget på. Så er det brugeren der er problemet. Er der nogle meddelser på AS/400 vedr. dette problem?
Prøv evt. at se på dette link http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?uid=nas1fbbb9159807cfecc862569eb006053c1
Avatar billede kjulius Novice
07. maj 2005 - 23:16 #6
Se evt. også dette:

http://www-912.ibm.com/s_dir/slkbase.NSF/0/fbbb9159807cfecc862569eb006053c1?OpenDocument

Eller er det det samme dokument som kno har angivet, bare i en anden indpakning? Ser egentlig sådan ud...
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. maj 2005 - 09:06 #7
Takker for jeres forsøg på at hjælpe. Men fandt somsakt selv løsningen. Det hjalp at rette i Regdb.
Avatar billede himself Nybegynder
07. maj 2010 - 13:50 #8
Hej Cyberspace

Ved det er en gammel tråd. Kunne dog godt tænke mig at der var en løsningsbeskrivelse når der nu står at en løsning er fundet.

Hvad var det du rettede i Regdb for at løse problemet?
Jeg står med samme problem.