Avatar billede talrinys Nybegynder
03. maj 2005 - 21:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DJ Udstyr?

Jeg vil gerne i gang med at producere beats og scratche, jeg har ingen erfaring i forevejen, udover at jeg har arbejdet lidt med beats og sådan ved at remixe lidt.
Jeg har læst en masse ting om turntables, mixere og anvendelsen af dette, men jeg har stadig ingen ide om hvor jeg skal købe udstyret, og hvilket udstyr der er godt.
Så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål ville det være fedt:
1. En eller to gode turntables? pris?
2. Mixer med 3-4 input channels og 4-6 output channels? pris?
3. Hvor køber man det hele henne?
4. Hvad skal jeg købe udover Mixer, Turntables, jeg har højtalere og headset.
5. Jeg vil helst ikke lave hele min plade samling om til LP, så er det ikke muligt at køre en god CD afspiller på en input channel og så en turntable på en anden?
6. Er der nogen gode nybegynder guides til at scratche?
Avatar billede nc Nybegynder
03. maj 2005 - 21:29 #1
Jeg har ikke forstand på den slags udstyr du søger. Men jeg har set at man kan købe meget af den slags udstyr på
www.klausgarde.dk
Avatar billede talrinys Nybegynder
03. maj 2005 - 21:31 #2
Jep har også set den side, men det er sgu alt sammen på tysk når man skal se stats på tingene.
Avatar billede deejay_morty Nybegynder
03. maj 2005 - 23:16 #3
Er du nybegynder kan det godt betale sig at købe brugt, for det er dumt at fyre 30k af og opdage at det ikk var sjovt alligevel.. :-P

www.djz.dk har et markede hvor man ret ofte finder fine ting. har selv købt turntables den vej.

Skal du have pladespiller vil jeg anbefale Technics SL-1210mk2 eller 1200mk2. det er solide maskiner, der ikke kan slides op. de fåes fra 3000,- pr stk. (brugt).
Numarks TT-serie er også gode.. mere moderne men fede at spille på.
KØB IKKE DAB-Audio eller andre turntables til under 1500,-/stk!... Ofte har de ikke direct-drive, og drives derfor med et bælte, og det er noget skod at spille på!...

Hvilken mixer du skal have er lidt efter hvad du syntes er godt at bruge, men personlig kan jeg godt lide mere end 2 kanaler. Mixere findes fra 900,- og opefter.

Skal du have en pult med pladespillere, bør du ofre og købe en 2xdeck cdafspiller, for så kan du for alvor komme til at mixe. Dem er der også en del tilsalg af på djz.dk
Jeg er selv til Numark CD-N90 og CD-N88. det er en rigtig fede afspillere med effekter og sager, og de koster fra 3-5000,- (igen brugt)

LP'er er billigst på nettet, og gerne i tyskland... se evt. www.decks.de

der findes desuden et forum på nettet: http://www.djforums.com/ som kan svare på lidt omkring scratch.

vil du købe anlæg fra nyt kan du tage en kigger på www.arteq.dk / www.disconetto.dk eller igen djz.dk - der er også links til forhandlere...
Avatar billede hrvig Nybegynder
12. maj 2005 - 18:51 #4
hvis du slet ingen forstand har i forvejen så start med et program "reason 2.5" f.eks. hvor du kan få indblik i hvordan de forskellige ting virker.
Avatar billede talrinys Nybegynder
19. oktober 2005 - 21:16 #5
Lukker lige denne meget meget gamle tråd, undskylder for det sene svar.
Jeg fik købt 1 Numark CDX afspiller og regner med at købe et HDX turntable når det kommer ud.