Avatar billede blazer_911 Nybegynder
03. maj 2005 - 16:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Registreringsdatabase fejl Error 1606

Hejsa, jeg ved simpelthen ikke hvad der er sket, og jeg har med garanti ikke rørt noget før dette problem kom.

Jeg oplever dette problem ved at jeg skal installere nogle programmer, og mange af dem kan ikke installeres.

Da siger den: Error 1606 Cannot Access "User Profile Recent"
Hvad skal jeg gøre? Er på bar bund, kunne være nogle havde en løsning, og kan prøve på at svare så meget som muligt, hvis nogle behøver mere info :)

Tak.. mange tak.
Avatar billede ravnemor Juniormester
03. maj 2005 - 18:26 #1
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
04. maj 2005 - 16:26 #2
Virker stadig ikke :/
Regedit (User shell folders) finder jeg ingen problemer med, når jeg er derinde er alt som det skal være, og hvis jeg prøver at afinstallere Norton Antivirus, siger den stadig "Cannot Acess Userprofile/recent... Hjalp ikke :(
Avatar billede milter Ekspert
04. maj 2005 - 23:46 #3
Prøv det her:

Luk alle programmer og luk din antivirus > Start > Kør > I vinduet Åbn skriver du:  %temp% > OK > Slet alt du kan her af filer og mapper. Du får måske at vide, at der er nogle af dem, du ikke kan slette, det er OK > Prøv så at installere igen.
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
06. maj 2005 - 10:52 #4
Gjort, men virker stadig ikke. Tak for hjælpen anyway.
Avatar billede milter Ekspert
06. maj 2005 - 14:39 #5
Hvad er det, du prøver at installere?

Er Norton Antivirus stadig insalleret og virker det?

Hvad slags computer er det? En du bruger hjemme eller på arbejdet eller begge dele?

Er den koblet på netværk, eller har den været det?
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
06. maj 2005 - 16:35 #6
Norton Antivirus virker, men har afinstalleret det.

En hjemme computer,

Og den er koblet på netværket :)

Det er et eller andet internt.. tror jeg..
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
06. maj 2005 - 16:36 #7
Jeg tror det er de programmer der bruger windows installer, som ikke virker, og dog alligevel, nogle programmer med installeren kan godt virke.. problemer med at installere bl.a. ventrilo, Paint.Net, flere andre generelle programmer .. :)
Avatar billede milter Ekspert
08. maj 2005 - 14:39 #8
Har du ikke noget antivirus installeret nu? Så kan du let få problemer.

Er din XP opdateret? Har du SP1 eller SP2?

Prøv en reparation af systemfiler sådan her:  Start > Kør > I vinduet "Åbn" skriver du:  sfc /scannow  > OK . XP-CD'en skal sidde i drevet.

Et forslag til at prøve at "resette" Windows Installer:
1:    Start > Kør > Skriv:  msiexec /unregister  > OK.

2:    Start > Kør > Skriv:  msiexec /regserver  > OK.
Avatar billede milter Ekspert
08. maj 2005 - 14:45 #9
Og et virusangreb kan ødelægge Windows installer. Kan det tænkes, det er sket?
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
08. maj 2005 - 21:42 #10
milter, har deaktiveret antivirus efter episoderne, for at komme det i sømmene, der står trods alt nogle steder, at man kan afinstallere Norton Antivirus, for at se om det er problemet.. eller noget, men hvertfald, det er installeret igen :)
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
08. maj 2005 - 21:46 #11
Men prøver da lige at se om den anden metode du opgav, virker :D
Avatar billede milter Ekspert
13. maj 2005 - 00:50 #12
Nogen fremgang?
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
13. maj 2005 - 12:00 #13
Har ikke prøvet, fandt noget meget chokerende, sorry all :D:D

Jeg havde lavet om på User Shell Folders i i den forkerte registreringsdatabase mappe, istedet for "CUrrent User" Så har været utrolig blind.. men det der var sket var, at Recent filen, i regedit var lavet til en REG_SZ istedet for en expandable. Men det er rettet nu og alt virker som det skal, sry :)
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
13. maj 2005 - 12:48 #14
Sry, men tror så faktisk .. tja det var mig der havde klodset i det.. hvem skal ha' point? :/
Avatar billede milter Ekspert
13. maj 2005 - 12:59 #15
Så tager du bare selv pointene :)
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
13. maj 2005 - 14:23 #16
Wee :)