Avatar billede muggel Nybegynder
03. maj 2005 - 16:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

begrænsning på linierne i dataudtræk

Hejsa,

Jeg har et problem med at jeg midster det sidste af mine data når jeg laver et udtræk med meget data i et felt. Det virker som om der er en begrænsning på hvor mange tegn der må stå i et felt.

(Resultatet af queryet er altså en tabel med een kolonne, og nogle lange rækker med konkateneret data i).

Er der nogen der ved hvordan man indstiller maxlængden på rækkerne, eller kender en måde at omgå problemet?

Muggel
Avatar billede mugs Novice
03. maj 2005 - 16:55 #1
Et almindeligt tekstfelt kan rumme max 255 karakterer. Et Notatfelt kan rumme ca 65000.
Avatar billede sjap Praktikant
03. maj 2005 - 17:32 #2
Det må være nogen monsterlange strenge du har gang i. Jeg har lige prøvet at lave en lang streng i en forespørgsel, og den kan faktisk laves længere end de ca. 65.000 tegn, men så kan feltet ikke redigeres (men jeg kan lave en funktion i feltet ved siden af, der fortæller hvor lang strengen er Len(udtryk).

Jeg har altså ikke oplevet, at der bliver skåret noget væk, men kun at feltet ikke kan rediges, hvis længden overskrider de ca. 65.000 tegn.
Avatar billede sjap Praktikant
03. maj 2005 - 17:52 #3
Det kan se ud som om der laves en beskæring, men Access laver nogen "linieskift" for hver ca. 380 tegn (antallet varierer lidt - jeg ved ikke hvorfor).

Du kan gøre linierne højere og dermed se flere tegn af gangen (træk i skærmens venstre side i stregen mellem linierne).
Avatar billede muggel Nybegynder
03. maj 2005 - 21:49 #4
Hej igen, jeg har prøvet at tælle det antal tegn jeg får ud og der er præcis 256. Hvis jeg sletter noget af konkateneringen i midten, får jeg det antal tegn ekstra i enden af strengen. Det er altså temmeligt sikkert at jeg er løbet ind i en begrænsning.

Her er jo tale om en forespørgsel i dataarkvisning, så spørgsmålet er vel egentligt hvordan man sætter på datatypen i dataarket?
Avatar billede mugs Novice
03. maj 2005 - 21:52 #5
Datatypen fastsættes i tabellen og kun i tabellen ikke andre steder end i tabellen!
Avatar billede sjap Praktikant
03. maj 2005 - 21:53 #6
Tjah, der kan jeg desværre ikke hjælpe. Som jeg skrev, så får jeg ikke denne begrænsning.
Avatar billede fynbohans Nybegynder
04. maj 2005 - 21:31 #7
Feltstørrelsen for tabeller og forespørgsler kan indstilles under
Funktioner/Instillinger/Tabeller/forespørgsler
Avatar billede mugs Novice
04. maj 2005 - 21:35 #8
fynbohans > i den menu du foreslår sætter du kun standardstørrelsen af feltlængder ved en ny database. Skal du ændre denne standard i en eksisterende database skal du ændre det i tabeldesign.
Avatar billede muggel Nybegynder
26. maj 2005 - 12:20 #9
lukker
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2005 - 15:03 #10
Husk at acceptere et svar (f.eks. dit eget), før er spørgsmålet ikke lukket.
Avatar billede muggel Nybegynder
26. maj 2005 - 16:07 #11
Det var også planen men jeg kan ikke vælge nogen at accepterer/afvise - hverken mig selv eller andre. :-|
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2005 - 16:14 #12
Der er måske noget i vejen med sitet. Men en forudsætning for at gedkende / afvise er, ast der er et svar at reagere på. Da du har afvist 2 svar kan du ikke bruge dem. Du er altså nødt til selv at lægge et svar og acceptere dette. På den måde opnår du:

- Du får dine point igen
- Spørgsmålet fjernes fra listen over ubesvarede spørgsmål
Avatar billede muggel Nybegynder
27. maj 2005 - 10:47 #13
arh - havde ikke lige tænkt på at man skulle skelne mellem svar og kommentare. tak!