Avatar billede ngandrup Nybegynder
03. maj 2005 - 10:48 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan noterer jeg "metatags"?

Min hjemmeside skal gerne linkes på Google når visse søgeord indtasted. Hvordan og hvor skriver jeg disse til sitet?
Avatar billede espersen Novice
03. maj 2005 - 10:49 #1
meta tags er overvurderet - men anfør KUN de ord i meta som også fremkommer på den enkelte side!

Tilpas title tag til hver eneste side

har du allerede læst artiklerne af bufferzone ?
fx.: http://eksperten.dk/artikler/82 - de er rimelig præcise i hvad der bør gøres

Lav lige en test med www.silktide.com
Avatar billede hammerhead Nybegynder
03. maj 2005 - 10:49 #2
De skal placeres i HEAD.
Brug evt. metamaten:
http://www.metamaten.dk/
Avatar billede espersen Novice
03. maj 2005 - 10:50 #3
Prøv at læse disse artikler. Der skal andet og mere til end META, og bruger du dine meta forkert, ender du med at straffe dig selv.

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2005 - 11:07 #4
metamaten er efter min mening overvurderet og kan let give et forkert resultat - og meta er i det hele taget ikke særligt givtigt mere og kan let skade mere end det kan gavne... de skal virkelig bruges med omtanke.

bufferzone har skrevet nogle udemærkede artikler under http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/ så læs lidt på dem. Vigtigst af alt kan det måske siges at en korrekt sideopbygning, title og det reele indhold er det der fanger mest på google
Avatar billede espersen Novice
03. maj 2005 - 11:08 #5
Vigtige elementer for at blive fundet:
- indhold
- valid kode - skaf links (helst fra sider med nogenlunde samme indhold)
- robots.txt
- interne links / sitemap

Indhold er det allervigtigste for at blive fundet. Din title skal afspejle den enkelte sides indhold + tilpasse overskrifter så de er markeret med <h1> Overskrift1 </h1>
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2005 - 11:37 #6
robots.txt hjælper nu ikke til at blive fundet - men til at fortælle søgemaskinerne hvor man vil have dem hen hvis man overhovedet vil have dem ind.
Avatar billede ngandrup Nybegynder
03. maj 2005 - 11:46 #7
Mange tak for hjælpen! Jeg kan se der ligger dages arbejde foran mig. Tag endelig et kig, ellers..nu hvor jeg har læst lidt om hvad der virker.. www.keystones.dk
Kan de herrer espersen og keysersoze ikke droppe et svar?
Avatar billede espersen Novice
03. maj 2005 - 11:54 #8
god arbejdslyst

læs især : http://www.eksperten.dk/artikler/128
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2005 - 11:56 #9
svar

en anden ting nu jeg har kastet et blik på sitet. google kan ikke læse flash og javascript så nu hvor du har bygget din menu op i flash er det ekstra super vigtigt med et sitemap da google ellers ikke kan finde indhold.
Avatar billede ngandrup Nybegynder
03. maj 2005 - 12:35 #10
Hvad dækker begrebet sitemap over, udover interne links?
Avatar billede espersen Novice
03. maj 2005 - 12:51 #11
det er "bare" en oversigt over siderne på dit website - så man let får et overblik over hvad der findes i de enkelte menuer

se et eksempel her : http://www.design-gulve.dk/index.php?id=27
Avatar billede peterkopi Nybegynder
03. maj 2005 - 13:07 #12
Du skulle måske også overveje noget transparens i din baggrundsfil på http://www.keystones.dk/forretningsplaner.htm, hvor det er umuligt at læse den nederste rubrik!
Avatar billede ngandrup Nybegynder
03. maj 2005 - 14:10 #13
Ja, jeg ved det! Jeg har et problem med psd-filen. Har overtaget den fra en anden som har valgt at lave 50 unavngivne layers.. Jeg arbejder på det:)