Avatar billede kroxx Nybegynder
02. maj 2005 - 14:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

spørgsmål om trådløst netværk

Situationen er den, at jeg har et værelse med nogle computere, disse er sat sammen i netværk med en switch.
Jeg kunne godt tænke mig at forbinde dette lille netværk, trådløst, med en router. Samtidig skal jeg have mulighed for at forbinde min bærbare trådløst til routeren.

Jeg har surfet lidt og fundet frem til at det muligvis kan laves således:

Router
->
Access Point
-><-
Access Point
->
Switch

Er dette muligt? Eller er der en lettere (billigere) metode?
Endvidere ville anbefalinger af produkter være lækkert!

På forhånd tak!
//KroxX
Avatar billede jimse Nybegynder
02. maj 2005 - 14:11 #1
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener.

Men ummiddelbart vilge jeg bare vælge at sætte et access point op i forbindelse med routeren.

Derefter kan alle andre enheder med trådløst netkort koble sig på accesspointet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. maj 2005 - 14:21 #2
Jeg forstår heller ikke hvorfor du har to accesspointes. Dette kan man have hvis man vil forlænge rækkeviden og har computere på to forskellige lokationer. er det en forbindelse (dvs. forbindelse til en pc) du ønsker at forlænge, kan dette gøres med en ekstern retningsbestemt antenne

Kik på Linksys deres produkter er af god kvalitet (faktisk cisco inside) og har fårt rigtig gode anmeldelser
Avatar billede kroxx Nybegynder
02. maj 2005 - 14:22 #3
Ja, men hvad så med de enheder der ikke har trådløst netkort? Er ikke interesseret it at købe nye netkort til alle computerne.
Avatar billede kroxx Nybegynder
02. maj 2005 - 14:27 #4
"Jeg forstår heller ikke hvorfor du har to accesspointes. Dette kan man have hvis man vil forlænge rækkeviden og har computere på to forskellige lokationer. er det en forbindelse (dvs. forbindelse til en pc) du ønsker at forlænge, kan dette gøres med en ekstern retningsbestemt antenne"

Hele pointen er jo at jeg vil forbinde en router og en switch trådløst, samtidig med at jeg får mulighed for trådløst internet.
Hvis dette kan lade sig gøre med kun 1 access point ville det være super, men hvordan?
Avatar billede jimse Nybegynder
02. maj 2005 - 14:41 #5
Jeg bruger selv et d-link router med indbygget accesspoint og fire porte. Portene bruger jeg til de to computere der står lige ved routeren og til en printer.
Avatar billede jimse Nybegynder
02. maj 2005 - 14:48 #6
DI 614
Avatar billede kenp Novice
02. maj 2005 - 15:04 #7
Jo du kan godt det du vil...

nu ved jeg ikke om du har en router i forvejen, men hvis du ikke har en router så kan du f.eks. bruge en linksys wrt54g router og en wap54g accesspoint, router sætter du jo til normal, og dit ap sætter du op som bridge, så kan du gøre dit nr. men du skal så sørge for at din bærbar kan nå til din router, ellers skal du bruge endnu et accespoint.
Avatar billede kroxx Nybegynder
02. maj 2005 - 15:12 #8
Jeg har allerede en router som jeg fortsat vil bruge. Hvordan forbinder jeg så min switch til routeren via Access Point'ed? Eller skulle jeg så bruge 2 access points?
Avatar billede kenp Novice
02. maj 2005 - 15:16 #9
Så skal du bruge f.eks. 2 wap54g accesspoints..

Det som du sætter i routeren skal være "normalt" accesspoint, og det du sætter i din swich skal du sætte op som en bridge.

Igen hvis din bærbar IKKE kan nå det accesspoint som er ved din router, så skal du have et 3 accesspoint også (eller bedre antenner)
Avatar billede kroxx Nybegynder
02. maj 2005 - 16:03 #10
Super, tak for hjælpen! :-)