Avatar billede fredsgaard Nybegynder
30. april 2005 - 17:44 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Køb af ny bærbar

Hej.

Min kæreste står overfor at skulle købr ny Bærbar PC og har i den forbindelse brug for noget hjælp til købet.

MAX! Budget 6800.- Alt incl.

Hvad skal den bruges til ?

Studie (ingen ydelseskrævende store programmer), DVD-Film, IKKE spil.

Krav:

Minimum 2 timers batterilevetid, minimum 15" skærm (gerne widescreen men ikke et must) USB Port, Diskettedrev, DVD drev, Netkort. Lækkert design (husk det er til en pige) Taske.

Og det skal være nemt med hensyn til service, f,eks ikke et tilbud i El giganten hvor de kun har mærket i en uge, og man derved så får problemer.. Gerne et anerkendt mærke.

På forhånd tak

K
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 17:48 #1
Dejligt I allerede har gjort op med jer slev hvad krav I har til maksinen.

Denne http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=465 vil dække jeres behov til fulde, men forvent ikke noget udover dette

Ellers er denne nok markedets mest atraktive til prisen og kontra indholdet
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=528

Ellers denne

http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=679
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 17:50 #2
"Minimum 2 timers batterilevetid, minimum 15" skærm (gerne widescreen men ikke et must) USB Port, Diskettedrev, DVD drev, Netkort. Lækkert design (husk det er til en pige) Taske.
"

Widescreen, lækkert design, taske osv er nok lidt høje krav at stille nok du vil have det til SÅ få penge.
Avatar billede knowit Nybegynder
30. april 2005 - 18:09 #3
Det kan umiddelbart lyde underligt, men faktisk får du som regel en både god og stabil Laptop hos TDC, der føre mærker som Life Note og Acer, fx. denne Acer til 5.999 med det hele og ikke mindst 512 MB RAM og trådløs netværk, der gør oplevelsen for kæresten meget bedre:

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductDetail-Start?ProductUUID=kHkKamdM69IAAAEDxgLsKWSV&dogtag=tdc_p_data_pc_laptop&CategoryName=tdc_p_data_pc_laptop&CategoryDomainName=TDC-PrivatCatalog
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 18:31 #4
Ja AMD skal han da holde sig langt fra.

Varme, manglende speedsteep, manglende mulighed for deeper sleep osv er noget der gør at AMD IKKE egner sig til notebooks.

Ville ikke røre den med en ildtang
Avatar billede knowit Nybegynder
30. april 2005 - 18:47 #5
Mobile AMD Sempron er jo en klart forbedret udgave, der ikke har samme udfordringer som tidligere tiders almindelige processer... Der er da en del bedre spark i denne sammenlignet med den 1,4 GHz Celeron og ikke mindst udnyttes batteri tiden optimalt.

Men mon ikke den samlede pakke til 5.999 er svar nok i sig selv ?
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 18:55 #6
Batteri tiden på AMD sempron er lidt over 2 timer, og kontra Centrino baseret maskiner med levetider op til 5 timer uden multibay.

AMD er og bliver noget hø til notebooks
Avatar billede knowit Nybegynder
30. april 2005 - 19:03 #7
Hmmm, nu er jeg jo ikke provisionslønnet af TDC, som andre åbenbart er af pc-direkt ;-) Men hvis nu du tager de 6.800 DKK og prøver at stykke en minimumskonfiguration sammen på pc-direkt (eller for den sags skyld hos Zepto) - prøv bare at komme i nærheden af de specs. der er på Acer maskinen, mon så ikke spørgsmålsstiller er bedre stillet med det gode tilbud fra TDC og samtidig får mulighed for at købe en taske eller et accesspoint inden for budgetrammen ?
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 19:10 #8
Jeg er ikke lønet af hverken zepto eller pc-direct, men jeg tester laptops i min hverdag for 3 firmaer, og der igennem tror jeg nok jeg har lidt viden :D

Denne http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=528 er trods celeron M, som igen er en del bedre end AMD's sempron og med et af markedet gennemtidens bedste grafikkort, et væsentligt bedre nud end den du linker til..

Dertil kommer den du linker til vejer 3,6KG!

Kan kun sige min erfaring siger nej tak. AMD og laptops hænger ikke sammen, og har aldrig gjort det