Avatar billede mamuwarrior Nybegynder
30. april 2005 - 16:43 Der er 14 kommentarer

Windows XP vil ikke installere

Hej, jeg blev nød til at fomatere min harddisk i går, da nogle windows filer var blevet beskadiget. Jeg kunne ikke lave recovery, eller lave repair...

Jeg forsøgte at installere windows igen efter format, men efter format ville den ikke installere, da den sagde min harddisk kunne være beskadiget. Harddisken er en Samsung 1614C S-ATA 160 GB.

Jeg har så været ude at købe en Samsung 1614N IDE 160 GB i dag, for at se om det ville virke. Den kommer ikke mere med den fejl mere, men under install, som jeg nu har prøvet masser af, er der altid en eller anden fil som ikke kan kopieres fra CD'en!
Jeg har prøvet med windows XP pro og windows xp home, så det ser ikke ud til at det er CD'en der er noget galt med. CD-drevet har også altid virket uden problemer....

Det ville virkelig være lækkert, hvis nogen kunne hjælpe mig, for nu er jeg løbet tør for ideer :(
Avatar billede arlet Juniormester
30. april 2005 - 16:46 #1
Har du fulgt denne vejledning: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede kalp Novice
30. april 2005 - 16:47 #2
prøv at resete bios indstillingerne... evt. motherboardet så du er sikker på det finder den nye harddisk og ikke bare køre på den gamles opsætning endnu.
Avatar billede haverslev Novice
30. april 2005 - 16:54 #3
Hvordan kan det være du har købt en IDE disk, når du kørte SATA før?
Avatar billede mamuwarrior Nybegynder
30. april 2005 - 17:26 #4
Fordi jeg har oplevet et par problemer med SATA før
Avatar billede haverslev Novice
30. april 2005 - 17:32 #5
Ok, men en af forskellene ved IDE og SATA er, at SATA ikke har jumpere og ikke skal sættes til master/slave.
Har du husket at sætte IDE disken, sidst på IDE1 kablet og jumpet den som master?
og får du den vist i bios ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. april 2005 - 17:36 #6
hvor gl. er dine cd'er - forstået på den måde at XP så vidt jeg husker ikke understøtter så store diske før SP1 - har du lavet partioner?
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2005 - 19:54 #7
Selv om du siger det er en ny disk så!!!! Jeg ville køre "killdisk" for at være sikker på at der ikke er noget snavs på den disk, det tror jeg der er, det er korrekt som "halvamatoer" nævner du skal mindst ha´SP1
Avatar billede serverservice Praktikant
30. april 2005 - 23:53 #8
ja det er rigtigt nok hvad der her bliver sagt - det er nemlig 137 gb limit som er løst med sp1 atapi.sys. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;303013
Du har muligheden enten at integrere sp1/sp2 på din windows cd eller vælge en mindre partition før formattering. Det sidste er vist nemmest ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. maj 2005 - 00:34 #9
90% af alle installationsfejl skyldes ram-fejl. Hvis du har 2 blokke i, så pil den ene ud og se om det nu går bedre. Fejler den stadig så sæt den anden blok i istedet og se om det går bedre.

Ellers kan du teste din ram med dette værktøj:
http://www.memtest86.com/
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
02. maj 2005 - 19:16 #10
Dannyboyd - sidespørgsmål hvordan laver man en integration af SP2 på en std. cd.
jeg står netop med en maskine jeg gerne vil lave en repair/nyinstallation oven i eks. XP SP2 - men da jeg ikke har XP med SP2 CD beder den mig om at lave boot installation.
Avatar billede haverslev Novice
02. maj 2005 - 19:23 #11
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
02. maj 2005 - 19:28 #12
takker
Avatar billede serverservice Praktikant
04. maj 2005 - 00:45 #13
har ikke nået at svare før nu - her er en guide til 2000 og xp
http://www.petri.co.il/windows_2000_xp_sp_slipstreaming.htm
, men skal det hele være på een cd må man slette nogle af de indbyggede på originalcden - måske endda nøjes med I386.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. november 2005 - 22:27 #14
skal der lukkes ?