Avatar billede funnyman Nybegynder
30. april 2005 - 15:09 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

System starter, men skærmen blinker.

Hej Eksperter.

Forleden dag købte jeg dette over nettet:

Bundkort:
ASUS A8V Deluxe WiFi-G, Via K8T800 Pro, FSB1000, DC DDR400

CPU:
AMD Athlon 64 PR3200+ In-a-box *512KB Cache* 'Winchester'

RAM:
512 MB Performance Memory (A-Data) DDR400 PC3200 RAM

DVD-RW:
NEC ND-3520, 16x DVD Brænder, Double Layer +/-, Bulk, Sort

Det hele er sat i mit gamle kabinet og tilsluttet min gamle PSU.

Problemet er når jeg tænder computeren.
Systemet starter op, men skærmen står blot og blinker, og registrerer ikke at der er et grafikkort sat til.

Følgende ting er afprøvet:

- Anden monitor er sat til.

- 2 andre grafikkort er afprøvet, AGP og PCI. (der er IKKE onboard grafikkort på motherboardet.)

- Afprøvet med både de nye ram og de gamle.

- Alle stik pillet ud og sat i igen.

- Strømkabler skiftet ud.

- Kontrolleret at ALLE bundkortets strømkrav opfyldes af PSU'en.

Alle ovenstående ting hjalp på ingen måde. Systemet starter op, dvs. CPU'en kører. Man kan høre at harddiske kører og der er lys på bundkortet. Men begge afprøvede skærme står stadigvæk og blinker.

HVAD GØR JEG!?
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 15:11 #1
http://eksperten.dk/spm/614291

Sig mig hvorfor pokker oprteter du et nyt!!
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 15:13 #2
Enten er dine ledninger sat forkert til, eller også er dit bundkort defekt.

Du kunne forsøge med en anden strømforsygning

Luk det andet spørgsmål
Avatar billede funnyman Nybegynder
30. april 2005 - 15:14 #3
Jeg vil lukke det andet spørgsmål, og har forhøjet pointmængden til 200, idet jeg har MEGET brug for at få det her til at virke.
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 15:16 #4
Sådan lukker du spørgsmål herinde

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede funnyman Nybegynder
30. april 2005 - 15:20 #5
Er ikke klar over hvordan man sletter det.
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 15:20 #6
Du kan ikke slette, men læs nu det link jeg smider til dig
Avatar billede funnyman Nybegynder
30. april 2005 - 15:22 #7
Det virker ikke på min skærm. Måske er den her PC også helt i hundene... hvem ved!?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. april 2005 - 16:58 #8
sidder din ram i b-position ellers starter dette bundkort ikke
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
30. april 2005 - 17:10 #9
Har set på pc'en. Rammene er afprøvet i 2 forskellige slots, uden nogen ændring.
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
30. april 2005 - 17:12 #10
Det var samme problem med det gamle bundkort har jeg erfaret. Kan det måske være PSU'en der ikke arbejder for fuld kraft?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. april 2005 - 17:24 #11
Med to forskellige slot formoder jeg at du har mødt DIMM-B1 som er slot nummer 3 fra cpuen.
uden denne fungere bundkortet ikke og giver netop denne fejlbeskrivelse. (se side 34 i manualen (ufattelig lille skrift).
(har selv oplevet det, og nåede at købe en ny strømforsyning, inden jeg opdagede det)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. april 2005 - 17:33 #12
efter at have læst min kommentar: det jeg prøver på at sige er: der skal sidde ram i det slot, ellers virker bundkortet ikke. - det er vist bedre dansk
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 17:37 #13
Strømforsygningen er problemet!

Luk det gamle spørgsmål funnyman!
Avatar billede master97 Nybegynder
30. april 2005 - 18:33 #14
Har selv haft dette prop med min nye jeg købte for 2 uger siden..

Jeg fatede ik hvad der var galt og gør det erligtalt heller ik nu. det eneste jeg gjorde var at flytte ramene over i en anden sokkel og så virkede det. virklig underligt... kan du måske have sat lydkort/netkort skævt i det vil os være en god mulighed?
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 18:43 #15
Står i manualen hvilke DIMM's RAM'ene skal sidde i
Avatar billede huset Praktikant
02. maj 2005 - 20:18 #16
Brug for yderlige support??
Avatar billede funnyman Nybegynder
03. maj 2005 - 15:05 #17
Nej, for halvamatoer's kommentar var lige det jeg havde brug for, ellers tak :-)
Avatar billede huset Praktikant
03. maj 2005 - 16:38 #18
Så luk dette spørgsmål igen
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
03. maj 2005 - 18:31 #19
så smider jeg da et svar
Avatar billede huset Praktikant
04. maj 2005 - 15:31 #20
Mon du har tid til at smide lidt fedback??
Avatar billede funnyman Nybegynder
04. maj 2005 - 16:18 #21
Hvorfor går du så meget op i, om dette spørgsmål skal lukkes?

Jeg er forholdsvis ny herinde, så jeg ved ikke rigtigt noget om noget :-|
Avatar billede huset Praktikant
04. maj 2005 - 16:43 #22
Sætter du dig ikke ind i tingene når du f. eks får en ny mobil??

Det samme gælder herinde
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede huset Praktikant
04. maj 2005 - 16:49 #23
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. maj 2005 - 21:09 #24
Grunden til at du skal lukke dine spørgsmål er, at det er lettere for os andre, at finde de spørgsmål der er "liv" i, når alle lukkede spørgsmål filtreres fra. Så kan du da godt forstå, at ikke lukkede spørgsmål der er gået døde, dem sidder vi jo også og roder med. Temmelig irriterende.
Avatar billede funnyman Nybegynder
05. maj 2005 - 21:29 #25
Fra halvamatoer:

Med to forskellige slot formoder jeg at du har mødt DIMM-B1 som er slot nummer 3 fra cpuen.
uden denne fungere bundkortet ikke og giver netop denne fejlbeskrivelse. (se side 34 i manualen (ufattelig lille skrift).
(har selv oplevet det, og nåede at købe en ny strømforsyning, inden jeg opdagede det)

efter at have læst min kommentar: det jeg prøver på at sige er: der skal sidde ram i det slot, ellers virker bundkortet ikke. - det er vist bedre dansk

Tak for svaret, det virkede.