Avatar billede andersberg Nybegynder
30. april 2005 - 14:08 Der er 3 kommentarer

Linksys trådløs router - sikkerhed?

Jeg har købt mig en Linksys WRT54G trådløs router, men hvordan får jeg sat noget sikkerhed på den. Har været inde på routeren via http://192.168.1.1 og sat flueben ved:
- Block Anonymous Internet Requests
- Filter Multicast
- Filter IDENT(Port 113)

Men alle kan logge på netværket, og der er heller ikke den der "hængelås" som der er ved trådløse netværk med sikkerhedsaktivering.

Hvad skal jeg gøre?

Mvh. Anders
Avatar billede kjeldal Nybegynder
30. april 2005 - 15:28 #1
Gå ind under "wireless", vælg "wireless security", og ændre din "security mode" til feks. WEP. Hvis der står: DISABLE er dit accespoint piv åben!
Du kan også vælge wireless MAC filter, og her indtaste de eneste MAC adresser der har lov til at bruge dit accesspoint.

god fornøjelse.
Avatar billede haverslev Novice
30. april 2005 - 15:30 #2
Gå ned til Appendix B Wireless security på dette link (eller se i din manual)
Du skal lave en WEP / WPA sikkerhed på din router.

ftp://ftp.linksys.com/pdf/wrt54gv1.1_ug.pdf
Avatar billede haverslev Novice
30. april 2005 - 15:31 #3
kjeldal > manglede update ;)