Avatar billede thrill Nybegynder
02. april 2001 - 00:32 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Codegen kabinet

Hvad mener i om et Codegen MidiTower kabinet, hvis man sammenligner f.eks. med et Aopen kabinet, hvordan er kvaliteten på et Codegen ?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 00:34 #1
Har selv et Codegen... jeg kan ikke brokke mig, men jeg har heller aldrig prøvet et Aopen! :-)
Avatar billede thrill Nybegynder
02. april 2001 - 00:35 #2
Hvor meget støjer et Codegen kabinet, hvis der da er noget støj at berette om ?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 00:39 #3
Nu er jeg ikke så sart med lyd! Men det kan da være fordi der ikke er noget! Jeg synes ikke at det er slemt! Min cpu-blæser larmer i hvert fald højere... :-)
Avatar billede thrill Nybegynder
02. april 2001 - 00:54 #4
Jeg er lidt i tvivl, har Codegen Miditower sådan en skod-klap foran cdrom drevene ?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 00:57 #5
Ja... men den er faktisk meget rar! Du skal bare ikke købe den i grøn...
Avatar billede thrill Nybegynder
02. april 2001 - 00:59 #6
Damm.. jeg er bare så træt af når der er en klap foran. Det minder mig for meget om en IBM pc :-(
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 01:01 #7
Tja.. det kan du da ha\' ret i! Så køb dog et Aopen :-)
Avatar billede thrill Nybegynder
02. april 2001 - 01:07 #8
Ja.. men jeg kunne umiddelbart spare 200 kr. ved at købe et Codegen.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 01:09 #9
Tough choice... så køb et Codegen ;-)

Jeg kan ikke finde noget dårligt at sige om Codegen.
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
02. april 2001 - 01:43 #10
Codegen har jeg også, udemærket kvalitet - var dog lidt uheldig og måtte bytte det 1ste jeg fik pga PSU-fejl.
Avatar billede hellbringer Nybegynder
02. april 2001 - 12:25 #11
Et codegen kabinet har kun en fordel og det er at dens strømforsyning ikke larmer retmeget, i forhold til Aopens strømforsyninger, som larmer en hel del, men Aopen strømforsyninger kan også klare en hel del mere og kvaliteten er også bedre. Og tro mig i vil ikke have et Codegen frem for et Aopen, jeg har haft dem begge, og bruger nu Aopen HX08 som er hel i tip.
Codegene:
Man kan kun bruge det øverste Cd-rom plads, da bundkortet er for højt i forhold til kabinettet.
Der er ekstrem lidt plads og den er meget grim.
Aopen:
Aopens kabinetter er meget mere gennemtængte og der er ikke pladsmangel. Både det invendige og det udvendige design er perfekt. der er kunen ulempe, nemlig at strømforsyningen larmer mere end Codegen.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 12:36 #12
hellbringer:> Øhh, nej man ikke kun bruge den øverste cd-rom plads!! Jeg har da 3 drev i min uden probz! Og hvordan kan du sige at strømfosyningen kan \"klare\" mere? Hvis det er 2 300W strømfosyninger kan den ene vel ikke \"klare\" mere end den anden!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. april 2001 - 17:08 #13
køb et codegen og bræk klappen af!

Selv om 2 strømforsygninger yder det samme (300W) er det desværre ikke ensbetydende med at de reelt også yder det samme når de skal arbejde.
Mange fine forklaringer på dette vil jeg ikke komme med, bare konstatere at sådan er det, og en hver elektrikker vil give mig ret her i.
Avatar billede thrill Nybegynder
02. april 2001 - 17:23 #14
Jeg så faktisk et Codegen Midi kabinet i dag uden klap. Det var hos Klingenbergdata til 499.- Da prisen i sidste ende har meget at sige, vælger jeg så at købe et Codegen kabinet.