Avatar billede silversand.dk Nybegynder
30. april 2005 - 09:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ramkølere

Hvad er bedst at have til ramkøling?
Aluminium, Aluminiumslegering, Anadoiseret Aluminium eller Kobber

evt. link til gode ramkølere.

-MvH SilverSand.dK
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2005 - 21:08 #1
Køling af RAM er efter min bedste overbevisning noget opreklameret pjat. Du får allerhøjst et par Mhz mere ud af rammen. Spild af tid og penge.
Avatar billede psychedelic Nybegynder
05. maj 2005 - 17:15 #2
Køb vandkøling til CPU eller en blæser med Kobber, Kobber er god til varmeafgivelse  og evt clock din com, så stiger hastigheden til dine også ram.
Jeg har clocket min AMD Athlon 64 bit 3000+ til 3300+, men da jeg ikke har andet end standard blæser + lidt til, så kan den ikke clokes højere.
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
07. maj 2005 - 21:49 #3
psychedelic > hvad clocker du på din cpu?

min står på 9*200 kan ikke få multiplier op over 9 er det noget med mit bundkort der blokere eller hvad?
Avatar billede psychedelic Nybegynder
07. maj 2005 - 23:29 #4
Jeg clocker CPU hastigheden (Og samtidig stiger hastigheden på rammene). Du kan se 2 billeder af min "computer" fra CPU-Z
1. (Ikke clocked) http://www.prex.dk/Images/Ikke-Clocked.jpg (Pc-2700 og min com er en amd athlon64 3000+)
2. (Clocked) http://www.prex.dk/Images/Clocked.jpg (Rammene kører pc-3200 og min com er en amd athlon64 3300+)

9*200 hvad ?
Min multiplier er på 10.0x.
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede psychedelic Nybegynder
07. maj 2005 - 23:30 #5
Avatar billede psychedelic Nybegynder
07. maj 2005 - 23:35 #6
silvervand.dk > Min msn: Msn@Pacout.dk - bare tilføj.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2005 - 12:36 #7
Det er ikke bundkortet der fejler noget, P4 er multiplierlåst, mens Athlon64 kun er låst opad. De nyeste CPUere til socket A er også låst.