Avatar billede grafik-anders Mester
29. april 2005 - 23:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke få min nye 'Linksys'-Routeren til at virke!

( http://www.eksperten.dk/spm/611891 )

Jeg har tilslutte routeren til strøm og internet (web-speed fra modemet) og begynder at køre installations-CD'en.

Den skriver, at den ikke kan få forbindelse, og at jeg skal se efter om kablerne er, som de skal være, - det er de selvfølgelig (efter min bedste overbevisning???).

Kan der være en fejl i den måde sikkerhedsindstillingerne er på min computer (WinXP)?

Hvad er der galt?

/Anders
Avatar billede cpccorp Juniormester
30. april 2005 - 11:21 #1
Har du rørt ved indstillingerne i routeren
Avatar billede grafik-anders Mester
30. april 2005 - 11:51 #2
nej
Avatar billede grafik-anders Mester
30. april 2005 - 15:21 #3
Det her er altså lidt underligt!

Opsætningsprogrammet skriver: "The Setup Utility was unable to locate a Wireless-G Access Point on your network. Please make sure your Wireless-G Access Point is powered on and cables are properly connected."

Min Router er mindre end 3 meter værk fra min computer og har konstant lys i den røde lampe (power), mens den grønne og den gule lampe og blinker heftigt.

Ironiske nok kan jeg periodevist logge på et andet netværk i nabolaget, som kalder sig 'Linksys'. Den forbindelse kommer og går og er aldrig mere stærk end 'udmærket'.
Avatar billede rened Nybegynder
30. april 2005 - 18:54 #4
Har du sagt til webspeed kundeservice at du har sat en router på forbindelsen ?

for så vidt jeg ved så låser de forbindelse til din MAC adresse fra netkortet og når du så sætter routeren på, kan den ikke få lov at komme på!

håber du får det til at virke, men prøv at ring til dem, eller prøv at kopiere din mac adresse fra netkortet og sæt det ind i routeren! :)
Avatar billede grafik-anders Mester
30. april 2005 - 19:28 #5
Så langt så godt, men jeg forstår minus!

Jeg har nu pludseligt fået lov til at starte setup-programmet, men kan ikke komme længere end til at skrive 'admin' som password (default-passwordet). Her efter kommer windows med en meddelelse om som hedder: "Access violation at address 004864BB in module 'setup.exe'. Read of address FFFFFE1C.". Til det kan jeg kun trykke "OK".

Jeg har ikke haft snakket med Web-Speed, men det vil jeg da gøre!

Den med mac-adressen bliver du nødt til at forklarer for dummys?

Hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede rened Nybegynder
30. april 2005 - 19:55 #6
ok..
Jeg er ikke en "ekspert" men kan forestille mig at måske ikke har admin rettigheder på dit system ( med dit nuværende login ) eller også har du noget firewall/antivirus der driller..
prøv at slå alt fra og vær sikker på at du har administratorrettigheder, så ved du ihvertfald at det ikke er det!

Det med MAC adresser er ikke noget jeg er superskarp i endnu... men du kan se din MAC adresse ved at  starte en kommandoprompt ( DOS prompt ) og skrive : ipconfig /all
skriv den ned på et stykke papir for en sikkerheds skyld!
Prøv evt. at reset routeren og prøv igen..... det "skal" jo virke ;)
Avatar billede rened Nybegynder
30. april 2005 - 19:57 #7
Der skulle så have stået "mig at -du- ikke har admin...." i øverste linie... sry hehe
Avatar billede grafik-anders Mester
30. april 2005 - 20:07 #8
Jeg har prøvet at reset routeren, slå min Norton og min Windows-firewall fra, men det ændre ikke på mit problem med at skrive 'admin' som password.

Hvad mener du med: "kommandoprompt ( DOS prompt ) og skrive : ipconfig /all"? jeg har prøvet at vælge 'kør' fra min startmenu og skrevet: "ipconfig /all". Det får noget til at ske, men det går super hurtigt, og det er helt umuligt at se, hvad der står for slet ikke at tale om at skrive det ned.
Avatar billede grafik-anders Mester
30. april 2005 - 20:09 #9
,,, jeg har for resten admin rettigheder
Avatar billede rened Nybegynder
30. april 2005 - 20:26 #10
fra kør skal du skrive 'cmd' og trykke ok, så får du din kommandoprompt frem... det du gør ved at skrive det direkte i kør er at den starte programmet/kommandoen og slutter den igen, og ja det går stærkt!

mht. routeren er jeg lidt i vildrede, da det jo skulle virke med default bruger og password...
Avatar billede grafik-anders Mester
30. april 2005 - 21:18 #11
jep, - nu kan jeg se noget, men ingen steder står der: MAC-adresse. Hvad skal var det, jeg skulle bruge den til?
Avatar billede grafik-anders Mester
06. maj 2005 - 15:01 #12
Jeg har selv løst mit problem:

Jeg har sendt lortet tilbage til IT-Butikken!!!!!
(før jeg dømmer deres service, vil jeg lige have mine penge tilbage)

Jeg kan IKKE Anbefale LINKSYS.
Avatar billede punnishment Nybegynder
15. maj 2005 - 13:50 #13
hvis du læste din guide grundig igennem ville du hurtig finde ud af, at routeren først skulle installeres igennem netværket (ikke trådløst) dvs. vha. en PC der var koblet til med kabel!
Avatar billede grafik-anders Mester
16. maj 2005 - 12:47 #14
jeg har prøvet alt med Linksys.

Nu har jeg købt en Netgear til samme pris.

Den har:
- Et meget, meget flottere design
- 4 porte så man også kan forbinde sin computer via kabel
- Den fylder mindre

... og den virker!