Avatar billede western-amigo Nybegynder
29. april 2005 - 21:11 Der er 5 kommentarer

Linksys Wireless Router

Jeg har en BEFW11S4 Linksys Wireless Router, og den fungerer upåklageligt. Nu vil jeg så høre om det på nogen måde er muligt at ændre den ip-addresse routeren har ud ad til?... Altså den addresse der bliver vist på fx minip.dk.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
29. april 2005 - 21:36 #1
Det skal du ikke regne med. Det er noget din internetudbyder bestemmer
Avatar billede western-amigo Nybegynder
29. april 2005 - 21:51 #2
Er det så på nogen måde muligt at lave en opsætning således at alle internetforbindelser går gennem proxien, dvs. både www, ftp, chat, spil etc..??
Avatar billede haverslev Novice
29. april 2005 - 21:59 #3
Hvis du har fast IP, så kan den ikke ændres.
Hvis du har dynamiske IP`er (normalt adgang til 2)så kan den godt ændres, men det er lidt besværlig.

Sluk din router i en times tid og den IP der er allokeret til den bliver frigivet.
Start din router igen og den vil hente en IP adresse, men du kan være uheldig at den henter den samme igen.
Hvis den gør det, så sluk den igen i en times tid og kobel en pc direkte på adsl modemet og lad den hente en IP adresse, den IP adresse er så "låst" på pc og frigives først igen efter 45-60 minutter.
Nu tænder du routeren og lad den hente en IP adresse og den er forhåbenlig "ny" i forhold til den du havde tidligere
Avatar billede rened Nybegynder
30. april 2005 - 18:56 #4
besværligt men sandt ;)
Avatar billede knowit Nybegynder
30. april 2005 - 19:11 #5
Du kan optræde med en anden IP adresse på hjemmesider og andre steder, hvor du foretrækker at være anonym via såkaldte anonymous proxy løsninger - kig fx. her: http://www.multiproxy.org/ - selvom de har nogle irriterende reklamer ;-)