Avatar billede foongogeth Nybegynder
29. april 2005 - 12:25 Der er 3 kommentarer

Værktøjslinier nulstilles ved opstart

Hej

Jeg har det problem med Word, at alle værktøjslinierne nulstilles ved nedlukning/opstart af programmet. Hvis jeg indsætter en ekstra genvej i en værktøjslinie, lukker programmet og åbner det igen, så er genvejen væk. Det samme gør sig gældende for genvejstaster til typografier. Det er som om normal.dot simpelthen ikke kan gemmes, men hvis jeg ændrer i en typografi og gemmer den som standard, så er den der stadig når programmet åbnes. Noget bliver altså gemt - andet gør ikke.

Er der nogen derude, der har oplevet samme problem eller bare er nørdet nok til at kunne hjælpe?

Hilsen
Bo
Avatar billede foongogeth Nybegynder
29. april 2005 - 12:33 #1
Jeg vil lige sige, at jeg har midlertidigt løst problemet ved at lave gemme en skablon i Words startup-mappe. Så startes denne op sammen med Word og jeg får den rigtige værktøjslinie. Men det er trods alt lidt en høkermetode, og jeg vil gerne have det andet til at virke eller i det mindste kende årsagen til problemet.

Installationen af Windows, officepakken og for så vidt også selve computeren er under 14 dage gammel og problemet har været der hele tiden.
29. april 2005 - 14:43 #2
1. Har du sørget for at opdatere alle programmer??
2. arbejder du i netværk hvor der er group-policies??
3. har du prøvet at slette normal.dot og lade word generere en ny?
4. hvor ligger normal.dot (på normal plads under templates ? eller.. )
5. kan du skrive et ord i normal.dot og se det når word åbner?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2005 - 00:14 #3
Har du tjekket, at værktøjslinien gemmes i Normal.dot ? (se nederst i dialogen Tilpas)