Avatar billede jake Nybegynder
23. april 1999 - 00:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fast baggrunds billede ???

Problem : Jeg vil gerne have et fast baggrundsbillede på min side - dvs. billedet skal være stationært, så selve indholdet scroller hen over det.
Uanset hvad jeg laver i properties/specify background image, bliver billedet til et tapet, som scroller med siden. Har jeg overset noget, eller er jeg fatsvag. Hvis du har en løsning sige jeg tak....
Avatar billede cybles Nybegynder
23. april 1999 - 02:01 #1
Dette kan kun gøres med et dynamisk html dokumment. Det vil altså kun være nyere browser som kan forstå dette .....skal jeg finde et script til dig ?
Avatar billede cybles Nybegynder
23. april 1999 - 02:03 #2
Nåå ja og så er du ikke fatsvag nogle gange er de mest simple ting bare det som ligger ens hjerne længst væk :-)))
Avatar billede ruprect Nybegynder
23. april 1999 - 10:13 #3
Her er dit svar:

<body background="images/baggrund.gif" bgproperties="fixed">

Og nu ikke noget med at acceptere Cybles svar vel :)

- Michael
Avatar billede Dan Nim Seniormester
23. april 1999 - 11:45 #4
ruprect...virker kun i IE, ikke i Netscape
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. april 1999 - 13:38 #5
jeg tror ikke at det er en vedtaget standard, så man kan nok ikke i netscape uden at lave layers
Avatar billede tob Nybegynder
23. april 1999 - 16:53 #6
Her er den enkleste metode
-Højreklik på dit dokument i FrontPage Editor.
-Vælg 'Page Properties'
-Vælg fanebladet 'Background'
-Sæt et hak i boksen 'Watermark'

Det skulle gøre det!!!