Avatar billede donandres Nybegynder
29. april 2005 - 10:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan bruger jeg .mdb databaser?

hej eksperter

jeg sidder med et scrpt jeg har downloaded, og databasen er en .mdb fil. Jeg har lidt erfaren i MySQL, men ingen mht. denne slags databaser... hvordan bruger jeg den?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
29. april 2005 - 10:16 #1
Det er vist ikke andet end en database fra Access. Prøv at åbne den der i.
Avatar billede donandres Nybegynder
29. april 2005 - 10:22 #2
men hvordan bruger jeg den på nettet?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 10:28 #3
browser----(HTTP)----ASP----(ADO)----MDB

formentlig
Avatar billede donandres Nybegynder
29. april 2005 - 10:31 #4
altså bare uploade dem på min server? ikke noget med mysql forespørgsler eller noget
?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
29. april 2005 - 10:31 #5
Ja, du skal ligge din database i mappe på serveren som ikke er wwwroot, eller hvad den nu hedder. Som regel hedder mappen db, sådan er det kun dig som har adgang til den.

Derudover skal du connecte til den, hvilket er forskelligt alt efter hvilket sprog du vil kode i, men de fleste anbefaler nu ASP når det er en Access database man bruger
Avatar billede donandres Nybegynder
29. april 2005 - 10:33 #6
ok. mange tak
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
03. maj 2005 - 11:10 #7
Du må godt lukke spørgsmålet. Gøres ved at ligge et svar, og acceptere dette.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2005 - 20:04 #8
han må da også godt uddele nogen point ...
Avatar billede donandres Nybegynder
04. maj 2005 - 21:53 #9
nå ja. sorry...  lægger du et svar isskarup
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
06. maj 2005 - 00:03 #10
Selvfølgelig