Avatar billede xtro Nybegynder
29. april 2005 - 00:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor bruges her ingen <p>-kode?

Nogle gang forstår jeg ikke hvorfor der ikke er brugt en <p>-kode.
Jeg kan godt få øje ved ulempen ved det her, men hvordan lyder 'reglen' som gør at den ikke bruges her? Hvorfor er der ikke en <p>-kode før første 'sp' og sidste'sv'?

<html>
<head>
<title>Fjollede spørgsmål og svar</title>
</head>
<body>
Sp: Hvor meget vejer du?<br />
Sv: 160&#163.
<hr />
Sp: Hvad kaldes det, når en dommer citere fra loven?<br />
Sv: &#167-rytteri.
<hr />
Sp: Hvilket job kan man ikke leve af?<br />
Sv: At være på &frac14; tid til &frac12; løn.
<hr />
Sp: Hvad skete der, da politibetjenten afhørte matematikeren?<br />
Sv: x&sup3;&deg
<hr />
Sp: Hvad er forfatterens trøst?<br />
Sv: &copy; = kr.
<hr />

</body>
</html>
Avatar billede xtro Nybegynder
29. april 2005 - 00:39 #1
Men selvfølgelig; ...og efter sidste 'sv'.
Avatar billede xtro Nybegynder
29. april 2005 - 00:40 #2
Men = mente. :-/
Avatar billede xtro Nybegynder
29. april 2005 - 01:00 #3
Jeg spørger ikke efter en komplet redegørelse for <p>-koder (bare rolig)! Jeg hár styr på det meste - og er i øvrigt i fuld gang med at læse en bog.
Vil kun vide, hvorfor der ikke er bruget nogen <p>-kode i ovenstående. :)
Avatar billede xtro Nybegynder
29. april 2005 - 01:15 #4
Ja okay, så får man jeg mere mellemrum. Hvad det jo ikke er sikkert man ønsker. Jeg går så ud fra det alene er grunden.

Tror jeg lukker. er bange for jeg måske har spurgt om noget dumt. Eller måske jeg har skræmt alle væk (men man ligge jo som man har redt...).
Avatar billede xtro Nybegynder
29. april 2005 - 01:16 #5
.
Avatar billede busschou Praktikant
29. april 2005 - 06:33 #6
xtro >> Du kan ikke altid regne med folk er vågne om natten jo!
Hvis du vil skrive valid og god kode i html så skal alt løs tekst omfattes af et element ...fx <p> eller <span> eller <h1> ..osv
Grunden til nogle browsere alligevel viser det fint er at de tager højde for lettere dårlig kode
Avatar billede roenving Novice
29. april 2005 - 12:40 #7
I html er der intet, som kræver at tekst skal omgives af elementer, men det ændres jo med xhtml, så man kan ligesågodt vænne sig til det ...
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
29. april 2005 - 12:42 #8
/me synes at xtro trænger til at lære noget engelsk, så han kan forstå dokumentationen.
Hvis han altså overhovedet vil forstå den.