Avatar billede macole Nybegynder
01. april 2001 - 22:01 Der er 4 kommentarer

ADSL, Hul igennem til router via hub med powermac G3, MacOs 9

Jeg kan ikke komme i forbindelse med router og modem via hub. I forvejen er det lykkedes med en Imac. Jeg har forsøgt med samme indstillinger (tcp/ip), men min maskine kan ikke finde ud. TCP/Ip er aktiv, men intet regristreres automatisk, heller ikke ved manuel indstilling af tcp/ip....??
Avatar billede nomiz Nybegynder
01. april 2001 - 22:02 #1
ikke så lang overskrift næste gang, vel?
Avatar billede nomiz Nybegynder
01. april 2001 - 22:02 #2
;o)
Avatar billede pallepirat Nybegynder
01. april 2001 - 22:28 #3
Du skal også angive samme undernet maske (subnet)

MVH
Kristian Sørensen
WaveIT
Avatar billede dann Nybegynder
18. juni 2001 - 20:31 #4
Du bliver nødtt til at skrive lidt mere om din opsætning, men jeg kan da lige fortælle dig hvordan det _burde_ være sat op. Begge Mac\'er skal være sat op til \"Ethernet\" i feltet \"Forbind via.\" og \"Bruger DHCP server\" i feltet \"Konfigurer\". ID for DHCP server skal være tomt. Luk nu tcp/ip kontrolpanelet og arkiver ændringerne. Det burde ikke være nødvendigt at genstarte. Hvis du ikke får en IP tildelt (tjek i kontrolpanelet) i ranget 192.168.1.* så er det for det første tid til at resette routeren (se appendiks B i quick starts guiden). For det andet, så prøv lige at smide begge maskiner direkte på med det krydsede kabel. Derefter skal du lige prøve at tjekke at du bruger lige kabler mellem Mac\'erne og hub\'en.

Hvilket kabel bruger du forøvrigt mellem hubben og routeren? Det gule eller det grå?