Avatar billede henriktha Nybegynder
28. april 2005 - 17:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan en laserprinter printe på rudekuverter ?

Kan en laserprinter printe på rudekuverter ?, eller vil plastic'en smelte ?

Kan man evt. få rudekuverter der er beregnet til laser printer ?
Avatar billede peterjuul Nybegynder
28. april 2005 - 17:39 #1
De kan bare skrive uden om ruden. Du vil vel ikke printe direkte på ruden? Jeg har ikke haft nogen problemer med at skrive en adresse på en rudekuvert
Avatar billede korup Nybegynder
28. april 2005 - 17:49 #2
Hej
Jeg har selv prøvet på forskellige laserprintere og ikke med noget godt resultat på nogen af dem.

Men hvis der er nogen der kan nogle fif til hvordan man slipper for at selve rude vinduet smelter, så vil jeg da gerne høre.

/korup
Avatar billede peterjuul Nybegynder
28. april 2005 - 17:51 #3
Som sagt så er det ikke sket for mig. Jeg har brugt en gammel Oki610. Om jeg så har brugt specielle eller alm rudekuverter, det skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede henriktha Nybegynder
28. april 2005 - 17:56 #4
Hmm.... tør sku ik tage chancen hvis det er fifty - fifty om man spolerer printeren, den er sku helt ny ;-)
Avatar billede korup Nybegynder
28. april 2005 - 17:57 #5
Hej igen

Hvilken printer drejer det sig om?

Og skal lige tilføje at i mine forsøg er der aldrig sket noget med printeren, kun kuverten, som fik smeltet ruden.

/korup
Avatar billede henriktha Nybegynder
28. april 2005 - 18:06 #6
Det er en Brother HL-2030, det må da i værste fald kunne gå ud over tromlen ??
Avatar billede oskar Nybegynder
28. april 2005 - 18:08 #7
Her gik jeg og troede at ideen med rudekuverter var at man skulle skrive adressaten på brevet inde bag ruden, mens almindelige kuverter var dem man skulle skrive/printe adressaten udenpå.
Avatar billede henriktha Nybegynder
28. april 2005 - 18:09 #8
Det kunne jo være smart om man printede AFSENDEREN på måske ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. april 2005 - 22:06 #9
Svaret er kort, men tvetydigt:

Ja og nej. :-)

Ja - hvis kuverterne er købt, beregnet til at bruge i laserprinter eller kopimaskine.
Nej, hvis der ikke står noget på indpakningen.

Limen der bruges skal nemlig enten være skjult under et specielt plasticagtigt bånd, eller være af en type der ikke påvirkes af varmen i laserprinteren.

Jeg har været ude og reparere MANGE MANGE MANGE printere, hvor man har brugt almindelige kuverter, og hvor resterne af limen har sat sig forskellige steder i printeren. I værste fald er det en ny printer, i bedste en masse rengøringsarbejde, og i flest tilfælde kræver det en ny fuserenhed.

Så LAD VÆRE hvis der ikke står på pakningen, at de er beregnet til laserprinter eller kopimaskine.
Avatar billede henriktha Nybegynder
28. april 2005 - 22:19 #10
Ole >> Takker for det fyldestgørende svar, tror jeg lader være og bruger den gode gamle blæk printer så....

Smid lige et svar ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. april 2005 - 22:22 #11
Kommer her...