Avatar billede intenz Novice
28. april 2005 - 16:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny version af min side

Jeg har netop startet den nye version af min side, og vil gerne have lidt feedback på den. Fejl og mangler, godt og dårligt.

Her er siden: http://www.livewebstats.dk

Direkte login: http://www.livewebstats.dk/?siteid=demoelite

På forhånd tak
Avatar billede b_ball Nybegynder
28. april 2005 - 19:14 #1
Det ser godt ud der mangler måske lidt farver?!

Fin og funktionel! Lige til at gå til.
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. april 2005 - 21:09 #2
er det ikke muligt du kan vise en statistik med nogle data i :) måske bare nogle fake data så vi kan se hvordan du lister det, og hvordan graferne og sådan fungere.
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. april 2005 - 21:12 #3
Og som jeg læser det har du 3 versioner, og den største af de mer begrænset til 15000 sidevisninger pr dag, hvad nu hvis man har flere? kan man så bare ikke benytte sig af dit statistik modul?
Avatar billede plazm Nybegynder
28. april 2005 - 21:13 #4
en anden ting er din onmouseover menu. Ideen med at den viser hvad menuen indeholder er god nok, men burde den ikk falde tilbage til hvad den var før hvis du flytter musen væk uden at klikke ?
Eller et fint site
Avatar billede intenz Novice
28. april 2005 - 22:19 #5
For statistik med data i kan du klikke på det link jeg lagde med direkte login, det viser en demo statistik. (statistikken over min egen side).

Hvis man har mere end 15000 visninger om dagen kan man ikke bruge statistikken, den vil her blive lukket. Dette er fordi jeg ikke vil have enkelte store sites som bruger al server kraften. Jeg er på su, så jeg har ikke råd til at bruge alt for mange ressourcer på enkelte sider.
Står også på forsiden at den henvender sig til små og mellemstore sites.

Ang. mouseover menuen. Så er det meningen at den ikke skifter tilbage, da det er meningen man skal kunne vælge punkter i hver menu, uden først at være tvunget til at klikke på menuen. Simpelt hen for at brugeren kan komme nemmere rundt.
Den menu man er på nu, vises dog i en mørkere farve så man kan finde den igen.
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. april 2005 - 22:23 #6
okay men jeg synes ikke jeg kan hitte ud af søgemaskine delen, som jeg synes er interessant, er det fordi der ikke har været nogle søgninger? eller er det fordi jeg gør noget forkert?
Avatar billede intenz Novice
29. april 2005 - 04:07 #7
Det er fordi der ikke har været nogle søgninger.

Jeg opdagede en fejl i søgemaskinedelen i selve tæller for et par dage siden og rettede det. Så var jeg nødt til at slette dataen der var kommet fra søgemaskinerne, fordi de indeholdt fejl.

Men de kommer igen, jeg får bare ikke særlig mange besøgende fra søgemaskiner, mere direkte referencer.
Avatar billede blo0d Nybegynder
29. april 2005 - 16:48 #8
Hey du :)

Jeg fandt en fejl Warning: Division by zero in /var/www/sider/lasthitsdays.php on line 141

Udover det så er jeg lidt skuffet hvis du har kodet alt det der selv, at du stadig koder html 4.0 da der findes 4.01 og endda xhtml 1.0 strict (som jeg fortrækker)

valider din side http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.livewebstats.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=%28detect+automatically%29

Udover det bruger du tabeller hvilket ikk er ment til at styre layout med, brug divs istedet og css

Og du bruger font tag som ikk findes mere hvis du koder xhtml fx. så fjern dem og style det lidt :)
Avatar billede apo Praktikant
30. april 2005 - 10:52 #9
Lækkert og brugervenligt site (Gode farver der er behagelige for øjnene at kigge på) :-)

Jeg vil dog give blo0d ret i, at du bør se på din HTML; Der er mange tags der ikke overholder standarderne.

------------------------------------------------------------------------------------
Angående servicen: Jeg står netop og mangler en webstatistik til mit site, og gerne en gratis én af slagsen (hvilket du jo tilbyder). Men kan jeg være sikker på, at servicen også eksisterer om et år (eller tre) fra nu? (Er det en service der er kommet for at blive?)

Hvad betyder dette?:
"LiveWebStats vil automatisk slette brugere der ikke har været aktive i over 30 dage"

Betyder det at man _skal_ logge på dit site mindst én gang om måneden?

Apo
Avatar billede intenz Novice
30. april 2005 - 18:04 #10
Det jeg har brugt med til på at optimere er tælleren og databasen, så serveren ikke bliver overbelastet. Det næste jeg skal igang med er selve siden. Så det kan være at jeg ordner alle de html "fejl" der er.

Jeg kan ikke sige præcist hvor længe den vil køre, men nu har jeg kastet en del penge i den, så jeg har da planer om den skal køre i lang tid frem.

"LiveWebStats vil automatisk slette brugere der ikke har været aktive i over 30 dage"
Dette betyder at brugere hvor tælleren ikke har registeret besøgende vil blive slettet efter 30 dage, det er ligemeget om man logger ind.
Avatar billede dumza Nybegynder
09. maj 2005 - 07:27 #11
Det kunne blive stort vis du legede lidt mere med din nye version...
Avatar billede blo0d Nybegynder
09. maj 2005 - 08:42 #12
intenz dit site kan blive rigtig fedt hvis du retter følgene:

1. Ret din css fejl: http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.livewebstats.dk%2F&warning=1&profile=css2&usermedium=all

2. Tabeller fy fy:
http://phrogz.net/tmp/WhyTablesAreBadForLayout.html

3. Accessibility Accessibility Accessibility og atter Accessibility
http://webxact.watchfire.com/

4. Access keys please
Du vil vel gerne have folk uden mus skal kunne komme rundt ikk ?

5. Desuden har du en rimelig voldsom modstander, kan ikke huske deres link men de genåbner om 10 dage eller sådan noget, og de er virkelig hardcore. Så du burde overveje at lave det enten lidt billigere eller noget andet.

6. Du burde måske også gøre så at man kan se om linux brugere har været inde, så du ik kun periotere det på windows brugere

7. Opløsning, jeg køre meget højere skal jeg ikke kunne se det ? ;P

8. Send mig en email, er frisk på at give dig flere ideér er ret vild ideudvikler mm. contact (at) effectstudio (dot) net
Avatar billede intenz Novice
10. maj 2005 - 12:20 #13
Efter jeg har læst det link du skrev i nr. 2 er jeg blevet lidt overbevist om at det er mere optimalt at bruge css til at styre layoutet.

Det bliver lavet om på et tidspunkt, der er bare et par funktionmæssige fejl der skal rettes, som folk sender mig som feedback. Så de ligger lige i højere prioritet.

Og så har min udbyder af SMS stadig ikke magtet (efter en måned) at sætte det op fra deres side så jeg kan bruge det. Hvilket har sat det hele lidt i stå.