Avatar billede f2f4 Novice
28. april 2005 - 14:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skift tastatur/mus/skærm mellem flere pcére (hub/switch)

Tidligere havde jeg en dims (tastatur/mus/skærm) hub/switch hvor man kunne skifte mellem 4 pcere til samme t/m/s. Altså en lille kasse med 4+1 stil til hver af de 3 enheder, mus og tastatur i ps2 stik. (Den ene +1 til den skærm, tastatur og mus jeg bruger ogt de 4 andre til at tilkoble 4 forskellige pcére).

Nu kører mus og tastatur på usb stik! Så jeg vil høre om der findes en lignende kasse til dette. Altså med 4+1 skærmstik og 2 * 4+1 usb stik (til mus og tastatur)!
Avatar billede douglas Nybegynder
28. april 2005 - 14:23 #1
Jeg har søgt efter det hos mit firma's levenrandør TopNordic, og har ikke fundet en sådan KVM-switch hvor USB indgår.
En ide kunne være at bruge omformere fra USB til PS/2 og bruge det i en switch
Avatar billede f2f4 Novice
28. april 2005 - 14:33 #2
douglas - tak
Det har du ret i var en mulighed, jeg havde bare håbet på det andet (og håber måske stadig! (-; ), det er somom PS/2 stikkene ikke er så stabile i ovennævnte løsning - måske noget med spændingstab ... ergo må en sådan switch ting måske have en strømtilslutning!? Men dette gælder nok også en eventiel usb løsning!
Avatar billede hr.usb Nybegynder
28. april 2005 - 14:47 #3
Avatar billede f2f4 Novice
28. april 2005 - 15:19 #4
>hr.usb - ja tak dette er en mulighed. Jeg ser lige om der kommer flere svar ... jeg vil 'møj' gerne hvis den kunne klade 3 pcere!
Avatar billede oniel Nybegynder
28. april 2005 - 15:40 #5
Et bud:

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=130876

Det er vist ikke det helt rigtige, hvis jeg forstår dig rigtigt!! Meeennnnn ........

og så lige lidt om dimsen!!:

http://www.tomshardware.com/howto/20040406/kvm_switches-06.html

Jeg hæftede mig ved den pasus om den lidt langsomme opstart ved skift mellem pc'erne, pga tiden de skal bruge for at genkende USB-enhederne.

Jeg har selv været på jagt efter samme løsning, men har valgt ps/2 modellen jfr. ovenstående.
Avatar billede f2f4 Novice
29. april 2005 - 11:08 #6
oniel - nej ikke helt det rigtige. Må jeg høre hvilken ps/2 model du har? Har du problemer med at de falder ud som jeg beskrev tidligere!?
Avatar billede oniel Nybegynder
29. april 2005 - 17:37 #7
Jeg har bare valgt en bilig model, hvor jeg ikke skulle tænke på at købe ekstra kabler til. Og da det var den første, og egentlig kun til test, ville jeg ikke ofre alverden.

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=145076

Jeg har ikke observeret problemer med den, af nogen art.
Avatar billede f2f4 Novice
03. maj 2005 - 10:22 #8
Tak. Kan du oplyse hvor lange kablerne er på din løsning