Avatar billede tomdane Nybegynder
28. april 2005 - 13:19 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Styre Windows Firewall via AD og Group Policy

Hej

Jeg er p...e træt at at styrte rundt på brugernes PC'er og slukke for Windows Firewall. Kan jeg styre dette via en Group Policy i Active Directory? Er der en standard eller har nogen selv lavet et script?

Mvh, Thomas
Avatar billede clausgold Nybegynder
28. april 2005 - 17:55 #1
computer configuration>administrative templates>netværk>netværksforbindelser
Avatar billede serverservice Praktikant
05. maj 2005 - 16:22 #2
Avatar billede tomdane Nybegynder
09. maj 2005 - 08:52 #3
hmmm, jeg kan stadig ikke få det til at virke. jeg har oprettet en group policy og disablet både domain profile og standard profile, og jeg har enforced den. Men den bliver stadig ikke slået over fra "til" til "fra" under klientens windows firewall.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. maj 2005 - 13:01 #4
har du importeret dem adm fil til xp firewall?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. maj 2005 - 13:03 #5
altså improteret dem på serveren i group policy?
Avatar billede tomdane Nybegynder
09. maj 2005 - 23:00 #6
nej, men som jeg læser hjælpeteksten og forstår AD'et, bør det da ikke være nødvendigt. serveren kører 03 service pack 1, så det burde da være kommet med, eller hvad?
Avatar billede clausgold Nybegynder
09. maj 2005 - 23:23 #7
Hvis du kører SP1 tror jeg nu heller ikke de skal importeres. Jeg checkede lige min opsætning, og den er sat til "disabled" i "beskyt alle netværksforbindelser" og det gælder både domain og standard-profil. Og du har husket at smide den på "computere" ikke "brugere"?
Avatar billede clausgold Nybegynder
15. maj 2005 - 09:22 #8
Kommet videre?
Avatar billede tomdane Nybegynder
23. juni 2005 - 09:56 #9
fungerer ikke ordentligt, men har ikke tid til at kigge nærmere på det nu.