Avatar billede nolfi Nybegynder
28. april 2005 - 09:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Generelt helhedsindtryk

Så er det min tur til en omgang vurdering.
Jeg har lavet et lille site på www.pc-fiks.net (Står (snart helt) på norsk)
Jeg synes selv det er blevet meget pænt, enkelt og overskueligt, men hvad synes i?
Skal menuen ud til venstre/højre?
Er det irriterende at være begrænset i bredden?
Hvordan er hastigheden? (Jeg synes der går lang tid fra man har skrevet url'en i adresselinjen til siden rent faktisk findes, men det mener b-one ikke...)
Der skal mere indhold på, men det kommer senere.
Så alt i alt kunne jeg godt tænke mig at få vurderet det generelle helhedsindtryk.

-PFT-
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. april 2005 - 10:02 #1
En enkel og venlig side i lyse farver. En anelse kedelig pga. den simple, stilrene design.

3 ting slog mig:

- Side "hopper" i højden alt afhængig af mængden af indhold på siden
- Teksterne hopper lidt i siden når man skifter menupunkt.
- Brugen af keyboardet som baggrundsbillede synes jeg ikke holder. Brug i stedet lidt kræfter på at pifte designet lidt op.

Du skriver mange steder "vi/os", men under "om os" skriver du "Jeg hedder Anders og jeg kommer fra Danmark". Det hænger ikke helt sammen. Hvor mange ansatte er der? Der er intet galt i at skrive man er selvstændig konsulent - det er bedre end at give udtryk for at "det er et stort firma" og så er der kun 1 mand.

På en 13 skala vil jeg nok give den
- design 8
- brugervenlighed 10
- indhold 6
Avatar billede gamer05 Nybegynder
28. april 2005 - 12:16 #2
den mangler en hel del bedre design. kan godt lide det er simpelt men er som om den mangler det sidste pift...

nem at finde rundt på men velkomst siden er ikke særlig god.

og ja du har ret domænet er lidt langsomt.

men eller en god side.
Avatar billede nolfi Nybegynder
29. april 2005 - 08:38 #3
Tak for jeres input.
jpvj når du siger "siden hopper" mener du så at afstanden fra menu til bund varierer alt efter hvor meget der står på siden? Jeg kan fixe dette med en iframe, men det betyder bare scroll istedet, så det skal jeg lige ha vurderet om jeg vil bruge.
Du har ret i at jeg skriver vi/os men kun har skrevet om mig selv i beskrivelsen, det skal fixes også. Men det var ihvertfald brugbar kritik. Tak for det!
gamer05 - fint at få fra en anden at sitet virker langsomt, jeg har sendt det videre til b-one, så jeg håber de tester igen ;-) Også tak til dig.
Avatar billede blo0d Nybegynder
29. april 2005 - 16:53 #4
Avatar billede nolfi Nybegynder
29. april 2005 - 17:18 #5
blo0d - jeg kigger lige på det når jeg får tid; er ret ophængt nu, men tak for hintet.
Dog kan jeg lige nå at skrive, at jeg ikke bruger javascript på min side...