Avatar billede nemet Nybegynder
27. april 2005 - 17:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Reset af BIOS Hvordan gør jeg det?

Hejsa...

Jeg har fået endnu et problem, jeg har fuckede en anden maskine op, nu skal jeg ha "Reseted Bios" Mit problem er bare at jeg ved ikke hvordan jeg gør det...

Motherborded er et ASUS A7A266-E

Jeg har kigget i manualen til det men kan ikke se hvordan jeg skal gøre...

Manualen ligger her:

http://www.asuscom.de/pub/ASUS/mb/socka/m1647/a7a266-e/a7a266e-100.pdf

Det kunne være fedt med et side tal eller noget i den stil...

/ Nemet
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. april 2005 - 17:22 #1
kan du komme ind i BIOS?
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. april 2005 - 17:23 #2
Man plejer at skulle flytte en jumper->tände maskinen->flytte jumperen tilabga
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. april 2005 - 17:24 #3
tilabga=tilbage ;o)
Avatar billede nemet Nybegynder
27. april 2005 - 17:25 #4
ja ok... Men jeg ved ikke hvad det er foren jumber jeg skal flytte, og nej jeg kan ikke starte maskinen det er derfor at jeg må prøve at resetede den...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. april 2005 - 17:32 #5
Bipper maskinen? Det er et jumper frit motherboard! hvis du slet ikke kan komme i BIOS tror jeg ikke at det kan lade sig gøre. Du kan fjerne BIOS batteriet. Og lade det blive ude i noget tid (timer) dette vil også lave en reset af BIOS.

Hvad har du lavet for at få maskinen i den tilstand den er i nu? Lige umiddelbart er der ikke nogen BIOS sætting der på den måde kan vælte et ASUS a7a (har det selv).

Har du flashet den med en forkert BIOS?
Avatar billede nemet Nybegynder
27. april 2005 - 17:34 #6
øhhh nej... Jeg ved ikke engang hvad det er flashet? Nej det jeg lavede var at sætte to forskellige tyber ram i ved en fejl, og siden da har den bare været død...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. april 2005 - 17:37 #7
Har du taget alt RAM ude igen?
Bipper den slet ikke?
Avatar billede nemet Nybegynder
27. april 2005 - 17:41 #8
nææ den bipper slet ikke...
Ja har taget alt rammet ud igen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. april 2005 - 17:45 #9
Tror det er helt dødt. Men du kan tage BIOS batteriet ud, pas på du ikke brækker clipsen der sidder hen over det. Vent en time eller 2 inden du booter maskinen.

Er der et lille grønt lys på motherboardet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. april 2005 - 17:50 #10
Hvis der ikke er lys i motherboardet bør du:
Kontrollere at strømstikket (220V) er i sat.
Kontrollere at kontakten i væggen er tændt.
Kontrollere at kontakten på strømforsyningen er "ON"
Kontrollere at strømstik på motherboard er korrekt monteret.
Avatar billede nemet Nybegynder
27. april 2005 - 17:50 #11
Ja det grønne lys er tændt og maskinen starter op lige som normalt, altså harddisken starte osv. men skærmen bliver standby
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. april 2005 - 17:54 #12
Jeg må desværre gå nu, men prøv følgende.

Tryk grafikkortet ordentligt på plads, maskinen skal være slukket.

Afhjælper dette ikke problemet kan du.

Prøve med et andet grafikkort (eventuelt et PCI).
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. april 2005 - 17:16 #13
hvadså nemet, har du fået det til at virke?
Avatar billede nemet Nybegynder
28. april 2005 - 21:24 #14
Nej det her helt død, Jeg har bestilet et nyt motherbord, bare et næsten magen til det gamle til 340kr, så det går nok alt sammet...

Hvis du lige smider et svar så skal du få dine points...

/Nemet
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. april 2005 - 22:23 #15
svar.