Avatar billede php Nybegynder
01. april 2001 - 16:51 Der er 13 kommentarer

Nu mangler jeg kun Kabinet og CPU Køler

Så! Nu har jeg fået invisteret mig i det hele - næsten - mangler Kabinet og Køler.

Jeg har købt:
CPU: Thunderbird 900 Mhz
MB.: ABIT KT7-RAID
RAM: 512 SUPER-PC 133Mhz
HD.: Seagate 21 Gb
  OSV OSV....

Af Kabinet har jeg tænkt mig at offre i et  Fullsize Tower kabinet, 300W ATX fra Logic

Og af køler en, Global Win WBK38

Jeg har købt de to sidste produkter hos www.m-e.dk og har læst inde på deres side at der med køleren følger en \"Termisk pude for optimal CPU kontakt !!\" er det en moderne for for kølepaste ? eller skal man have kølepaste udover, eller følger der kølepaste med.

Eller skal jeg overhoved slet ikke købe den køler ;)

Help me
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. april 2001 - 16:57 #1
Den \"termiske pude\" gør sådan set ikke andet end at lede kølingen optimalt til cpu\'en. Stort set som kølepasta. Puden ligger mellem cpu\'en og køleren.

Se forøvrigt http://www.morgen.dk/Cooler.htm

NanoQ
Avatar billede php Nybegynder
01. april 2001 - 17:02 #2
Dvs. man skal ikke bruge Kølepaste
er det så ligeså godt ?
Avatar billede thoeger1000 Nybegynder
01. april 2001 - 18:16 #3
ja du skal ikke bruge kølepasta, men det er vist heller ikke lige så godt ihvertfald ikke hvis kølepastaen man sammenligner med er af en hvis kvalitet!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. april 2001 - 18:25 #4
Jeg tror nu de er fuldt på højde med kølepasta. Jeg vil umiddelbart gå ud fra der er en grund, at flere og flere benytter termiske puder fremfor kølepasta.

NanoQ
Avatar billede vuffe Nybegynder
02. april 2001 - 14:59 #5
Eller hvad med noget Arctic Silver Premium Thermal Compound fra:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=13
Avatar billede sutminmega Nybegynder
12. april 2001 - 17:22 #6
Det er en dårlig ide at bruge \"Termisk pude\", da rigtig kølepaste er LANGT bedre.
Den enste grund til at de bruger Termisk puder er fordi det er billigere at fremstille.
Så derfor når du har fået din køler, flå den termiske pude af og put noget Arctic Silver Premium Thermal Compound på i stedet.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede sofficer Nybegynder
02. juni 2001 - 16:41 #7
den eneste grund til at stppe noget imellem køler og cpu er at man skal udjævne evt. ujævnheder og ridser imellem disse så en termisk pude der fylder det hele ud, hmmm dååååm ide sq
Avatar billede vuffe Nybegynder
05. juni 2001 - 19:34 #8
sofficer>>> Kølepasta leder varmen fra cpu til køler!! Og desuden er der ingen ridser eller ujævnheder når man får en ny køler! Du ved altså ikke hvad du snakker om.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. juni 2001 - 22:15 #9
er det ikke på tide at få lukket dette spørgsmål?
Avatar billede sofficer Nybegynder
06. juni 2001 - 03:31 #10
vuffe>> du tror altså at en substans sat sammen af forskellige midler leder varmen bedre end metal mod metal.
Jeg er så rystet at jeg næsten ikke ved hvad jeg skal skrive, men har da fundet ud af hvilke personer fabrikanterne kan tjene penge på.
Avatar billede vuffe Nybegynder
06. juni 2001 - 08:26 #11
Ja det er jo nemlig rigtigt! Metal mod metal (sølv). Men en intel cpu\'s kerne er jo ikke belagt med metal! Derfor kølepasta der ligger sig så tæt på kernen og som leder varmen bedre væk og sørger for optimal kontakt! Hvis du da stadig ikke tror på det kan du jo tjekke denne test af noget Artic Silver.
http://212.130.63.211/tweakup.dk/Guider/articsilver.htm
Avatar billede sofficer Nybegynder
06. juni 2001 - 14:11 #12
vuffe>> jeg har selv prøvet artic silver og det var ikke nogen succes for mig, der er også forskellige måder at påføre det, nogen tager et barberblad eller lign. til at skrabe det overflydende væk med, andre påfører det og nærmest sliber køler og cpu imod hinanden så alt det pasta der ikke er plads til forsvinder.
der står også i den artikel der at der ikke skal bruges for meget.
og nu gider jeg ikke kommentere det mere.
Avatar billede vuffe Nybegynder
06. juni 2001 - 21:35 #13
helt i orden, det gider jeg heller ikke