Avatar billede tumben Novice
26. april 2005 - 23:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

græsslåmaskiner, kender du nogle mærker

Hej

det er måske lidt far out..men jeg står og skal bruge en græsslåmaskine...senest med det samme.

nu har jeg ikkke liiiggge fulgt med på det marked ..de sidste 30 år..kan du hjælpe med nogle mærker

stiga, husquarna, gardena.....hjælppppp græsset vokser ;-)
Avatar billede tumben Novice
26. april 2005 - 23:06 #1
og endnu bedre....hvis du kender ..en CYLINDERklipper som er ELDREVET (m ledning el batt.)
Avatar billede miss-g Seniormester
26. april 2005 - 23:42 #2
Du kan f.eks. læse en test på plæneklippere her, hvis du vil have noget der virker:
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/fritid/00/ (http://www.taenk.dk/tt/2004/tt44/klipper/skema/)

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=123&a=2578

Navne:
Ginge, Klippo, viking, Partner, Bosch, Flymo Electrolux, AS-Motor, Honda, Jonsered, Sentinel og mange flere som der er en fin liste hover her:

http://www.maskin-service.dk/produktforum1.htm
Avatar billede yxos Nybegynder
27. april 2005 - 07:22 #3
Jeg har en Stiga rotorklipper fra Silvan, en "bio-klipper".
Det med "bio" går ud på, at den efter sigende har udformet rotorrummet og rotoren således at det afklippede græs virvles op og klippes i småstykker, istedet for som med "normale" rotorklippere, at lade det afklippede græs plumse ud i små kompakte bunker.

...og det virker faktisk :-)  Så jeg river aldrig græs sammen, eller tømmer opsamlerbakke.
Avatar billede evildoctor Praktikant
27. april 2005 - 08:22 #4
Køb en god gammel håndskubber - den er billigere end alt det elektriske halløj, og du sparer den månedlige udgift til fitnesscentret c,")
Avatar billede tumben Novice
27. april 2005 - 08:26 #5
hhhmmm evildoctor..efter teenageår med 1200 m2 græsplæne og en håndskubber..er det vist på tide med noget elektrisk...
yxos..."man" siger jeg skal købe en Cylinderklipper...det bliver meget pænere...(den bliver mere grøn...men jeg vil da kigge på den du siger
Avatar billede lucas2000 Novice
27. april 2005 - 08:36 #6
Nu siger du nok nej til håndskubber :-) Har du set Gardenas modeller ? http://www.gardena.dk/index.html- De siger ikke et kuk og man mærker næsten ingen modstand, koster omkring 1000,- (De kommer også batteridrevet, men dem kender jeg desvære ikke prisen på)
Avatar billede yxos Nybegynder
27. april 2005 - 20:55 #7
Jeg gider heller ikke håndskubbe.
Desuden, den dag du har "glemt" at slå græsset en uge, og nogen strå bliver for høje, så tager cylinderklipperen dem ikke.
Men det er jo op til dig. Jeg får personlig rigelig motion i min have uden også at skulle skubbe en plæneklipper!
Avatar billede sorenbs Nybegynder
28. april 2005 - 19:18 #8
Jeg har en Craftmann (tror jeg den hedder) med store baghjul.
Den er virkeligt dejlig at manøvrere med, den er solid og den slår alt. Den er benzindrevet.
Avatar billede tumben Novice
30. april 2005 - 16:08 #9
har købt denne...om ikke andet så fordi jeg er ved at brække mig at at se på græsslåmaskiner...den vejer intet og slå nydeligt...men ...hhhmm batteriet holder nok ikke mange år..men så må konen skubbbe resten af tiden ;-)
Avatar billede tumben Novice
30. april 2005 - 16:09 #10
Avatar billede sorenbs Nybegynder
30. april 2005 - 20:24 #11
Det er da en fin lille en :)
Avatar billede backside Nybegynder
02. maj 2005 - 18:39 #12
Jonsered og Husqvarna går du aldrig fejl af. De to mærker vil jeg varmt anbefale.
Og så helst med alu. skjold.
Avatar billede backside Nybegynder
02. maj 2005 - 18:46 #13
Så ikke lige at du havde købt, sorry.
Avatar billede tumben Novice
11. maj 2005 - 22:00 #14
tak for indput
Avatar billede lucas2000 Novice
13. maj 2005 - 09:37 #15
tumben/ Ja så har du fået mig "startet" op ;-)Så nu har jeg også været ude og købe ny græsslåmaskine ... He he
Avatar billede backb Nybegynder
15. august 2011 - 12:13 #16
Hej jeg kan anbefale dig en fra Bosch og Viking. De har klaret sig virkelig godt i en række af de tests, som er blevet foretaget.

Mvh Klaus fra http://graesslaamaskine.dk