Avatar billede worrax Nybegynder
26. april 2005 - 15:55 Der er 7 kommentarer

Timeout i php

Hej.

Jeg har lavet et sammentællings system som går op og tjekker en database efter nogle tal og derefter tæller noget sammen..

Denne prosess tager ca. 10 minutter...

Mit problem er så bare .. at processen bliver stoppet før den når så langt.. når der er gået såen ca. 2-3 minutter .. så stopper lortet..

Er 100 på at koden virker...  da der ikke kommer nogle fejl eller noget.. den stopper bare midt i en process..

Jeg bruger php direkte fra cmd ..  altså via
"php.exe phpfil.php"

Er der en timeout i php ?.. og hvor er den?.. kan ikke finde noget der ligner i php.ini filen...
Avatar billede kourinsu Nybegynder
26. april 2005 - 15:58 #1
Der er noget, der hedder maximum execution time. Den er standart på 30 sec, men kan ændres i php.ini.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2005 - 16:00 #2
Kan du ikke "opdele" scriptet i 5 dele så?
Avatar billede worrax Nybegynder
26. april 2005 - 20:17 #3
Tak kourinsu det virker nu.
Avatar billede kourinsu Nybegynder
26. april 2005 - 20:50 #4
Cool :)
Avatar billede worrax Nybegynder
26. april 2005 - 21:51 #5
Hmm.. nej nu går den sandelig amok...

<b>Fatal error</b>:  Maximum execution time of 16000000 seconds exceeded in <b>c
:\apache\htdocs\dnv\includes\settings.php</b> on line <b>19</b><br />

Og der er intet der kunne ligne noget som skulle tage mere end et par sekunder at udregne på den linje..
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2005 - 21:56 #6
Du har åbenbart brugt 4444 timer på at udregne dit script.. det er i hvert fald sådan jeg læser det :/
Avatar billede worrax Nybegynder
26. april 2005 - 21:59 #7
Nemlig.. men det kan bare ikke passe...  da det hele aller højest tager 10 minutter..