Avatar billede sbot Praktikant
26. april 2005 - 12:29 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Nyt design

Hej Holder dette design.
har lige opdateret mit site
http://www.bottiger.dk

Konstruktiv kritik udbedes :)
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
26. april 2005 - 12:33 #1
Du har tydeligvis ikke testet i Firefox. www.mozilla.org/products/firefox
Skriftypen er ENORM som ødelægger hele designet. (Fejlen er ikke i IE)

Prøv at ændre det, så kan du få en mere total vudering.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
26. april 2005 - 12:34 #2
Hihi, med

<meta name="generator" content="Microsoft FrontPage 5.0"> og doctype uden DTD link var det vel også at forvente :P

Brug dette her istedet: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

der er et DTD link med, det er et MUST.
Avatar billede sbot Praktikant
26. april 2005 - 12:38 #3
men hvorfor er det et must???
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
26. april 2005 - 12:40 #4
Fordi at ellers går internet explorer i Quirks mode, og kan ikke fortolke CSS korrekt.
Det er typisk M$ at bruge et forkert doctype i Frontpage, men nu er frontpage også en værktøj som man IKKE bør bruge.

Hjemmeside skal kodes i hånden, i en text-editor.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
26. april 2005 - 12:42 #5
Du kan rette skriften ved at smide denne her kode, i den her fil: http://www.bottiger.dk/Style/bottiger.css

body,html
{
  font-family: verdana,sans-serif;
  font-size: 10px;
  color: black;
}
Avatar billede sbot Praktikant
26. april 2005 - 12:44 #6
Syntes da aldrig jeg har haft problemer med explorer.
Jeg har det lidt stramt omkring at skulle optimere mine sites til alt muligt som 2-3% af verdens befolkning bruger.
syntes det er meget dejligt at man ikke er nød til at kode i hånden, og så er der jo en preview funktion :)
Avatar billede sbot Praktikant
26. april 2005 - 12:46 #7
det css styre min menu er det der du har problemer med firefox??? det tror jeg ikke!
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
26. april 2005 - 12:49 #8
body kommandoen gælder for hele body, derfor du skal tilføje den.

Jeg har arbejdet med hjemmesider i 8 år, så jeg ved altså hvad jeg snakker om.

Mozilla har forresten omkring 15% af markedet, og at nægte at optimere sin side til det,
er idoti. Hvorfor overhovedet lave en så, når man ikke vil gå op i den.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
26. april 2005 - 12:50 #9
Avatar billede medions Nybegynder
26. april 2005 - 13:00 #10
Helt enormt flot design... - syntes dog din login del ødelægger det...
http://www.bottiger.dk/Docs/Login.asp

Se lige og få lagt en style på de tekstboxse og lavet et billede istedet for den gamle grimme submit knap ;o)

Dog kunne det også være lidt smart hvis du lavede en opacity på din menu, duved den hvide bjælke... så man både kunne se baggrunden og teksten... - også noget CSS du skal du og leje med der...

Og så ville det se bedre ud hvis du også skrev hvor meget filerne fyldte under Download...

Hvad der er mest synd af det hele er at det er lavet i Frontpage... Det gør at mange andre browsere vil have problemer med at se siden, så som Mozilla og Opera... Hop en tur ind forbi www.html.dk og lær noget HTML og CSS, det vil du komme længst med...

//>Rune
Avatar billede sbot Praktikant
26. april 2005 - 13:10 #11
hey medions tak for svaret du har ret med de bokse man glemmer dem når man sider med xp.

og det med filstørrelserne er også en god ide
Avatar billede sbot Praktikant
26. april 2005 - 13:13 #12
---> medions
Jeg mener kun det er explorer der understøtter opacity... så derfor holder den jo ikke hvis jeg samtidigt skal optimere til de mindre gode browsere på markedet :)
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
26. april 2005 - 13:23 #13
forkert, mozilla undersøtter også opacity.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
26. april 2005 - 13:24 #14
Og du har stadig ikke rettet skrifttypen.

Se opacity til begge browsere her:

http://www.domedia.org/oveklykken/css-transparency.php
Avatar billede sbot Praktikant
26. april 2005 - 13:28 #15
Ok jeg har det allerede det er bare ikke slået til....
Var ikke klar over at de havde forbedret.
Avatar billede sbot Praktikant
26. april 2005 - 13:29 #16
Du har stadigt ikke sagt om det er i menuen eller hvor skrifttypen bliver enorm????
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
26. april 2005 - 13:36 #17
det er over det hele, derfor jeg sagde at du skulle sætte det stykke CSS ind jeg kom med.
Avatar billede sbot Praktikant
26. april 2005 - 13:57 #18
hmm sært det er ellers stylet som det skal være jeg ved godt at body arbejder overordnet men stadigt sært..... Explorer har jo heler ingen problemer
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
26. april 2005 - 14:43 #19
"Explorer har jo heler ingen problemer"

Explorer fatter hat, din kode er forkert, derfor Firefox ikke kan tolke den.
Avatar billede sbot Praktikant
26. april 2005 - 15:55 #20
bedre nu?
Avatar billede apo Praktikant
26. april 2005 - 22:57 #21
Utrolig stilet og enkelt design! Specielle farver, men de går alligevel godt i spænd; Fede baggrundsbilleder.

IE 6.0: Siden ser fin ud.

Firefox 1.0:
Sidens harmoni bliver smadret af den store skrift (baggrundsbillederne gentages da siden forskubbes). Arbejd med din CSS og download Mozilla Firefox så du selv kan vurdere forskellen!

Markøren 'hånd' mangler når man holder musemarkøren over menuen (Du har brugt 'hand' - Brug 'pointer' i stedet da den virker i alle/de fleste browsere).

Design: 8^ @ 10

Apo
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
26. april 2005 - 23:36 #22
ja, meget bedre nu.

Forslag:

Istedet for hvid baggrund i menuen, så brug evt. bare gør teksten fed (bold).
Og få smidt apo's forslag på.
hand er kun til IE5, IE6 og alle rigtige browsere bruger pointer.
style="cursor: hand;cursor: pointer;" dvs. begge 2 for optimal kode.

Kig dog på http://www.bottiger.dk/Docs/typografi.asp Det virker lidt kikset med repeat.
Avatar billede sbot Praktikant
26. april 2005 - 23:42 #23
sidder med det nu
Avatar billede sbot Praktikant
26. april 2005 - 23:46 #24
kikset med repeat? hvad mener du?
Avatar billede sbot Praktikant
27. april 2005 - 09:46 #25
http://www.bottiger.dk/style/Btext.css prøv at valider det stylesheet her http://www.html.dk/tutorials/css/lektion16.asp så kan du se det spiller
Avatar billede blo0d Nybegynder
29. april 2005 - 16:51 #26
1. Du bruger tabeller dreng ? styr det hele med divs og css, det bedre
2. Menu ska styres med list, også style dem
3. du har leftmargin="0" osv. i dit body tag ? body { margin: 0; padding: 0; } i din css fil
4. http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.bottiger.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=%28detect+automatically%29
5. Hvis du sej så kod xhtml :)
Avatar billede sbot Praktikant
29. april 2005 - 20:12 #27
du har ret :)