Avatar billede bswo Nybegynder
26. april 2005 - 11:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

iis workstation på workgroup

Jeg har en workgroup (medie) som indeholder 5 pc alle med windows xp pro installeret og den ene har yderligt mere ISS installeret.

Når jeg sidder ved pc'en der har ISS installeret kan jeg i browseren se hjemmesiden ved at skrive http://localhost/ eller http://MEDIE41/ (som er pc'ens navn)

Men mit problem er at jeg ikke får adgang til at se hjemmesiden fra de andre pc'er.

Jeg kan ping MEDIE41 fra de andre pc'er

i Standartwebstedet-->egenskaber-->mappesikkerhed kan jeg kun tilføje brugere fra MEDIE41 og lige nu er det MEDIE4\IUSR_MEDIE41 der har adgang.

jeg har i hjemmesidens mappens under egenskaber tilføjet en bruger ALLE som har læge og skrive rettigheder.

Det jeg ønsker er at alle pc'er i lokal (intranet) netværket kan få adgang til hjemmesiden.

Er det overhoved muligt at have et 'intranet' når man ikke har en server version.
Avatar billede michaels102 Nybegynder
29. april 2005 - 05:07 #1
Check at iss bruger port 80 og firewall ikke blokere...
Avatar billede bswo Nybegynder
12. maj 2005 - 10:55 #2
det var ikke det?