Avatar billede syller Nybegynder
01. april 2001 - 13:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fejl på INT 24

er det en hardware fejl. jeg har prøvet at skrive dir>lpt1 efter boot
Avatar billede halifax Nybegynder
01. april 2001 - 14:04 #1
Jeg forstår du henviser til spg. her
http://www.eksperten.dk/spm/60928

Har du prøvet at fjerne din LPT1 port fra Enhedshåndtering, luk ned og genstart og lad Windows installere lpt1 igen?
Under Enhedshåndtering har jeg følgende oplysninger om lpt1: (højreklik den og vælg egenskaber)
Generelt: Denne enhed virker korrekt
Driver:  Microsoft
Ressourcer: IRQ 7, I/0 omraøde 0378-0378
            Ingen konflikter
I Bios er min indstilling for lpt1 sat til: EPP

Du har vel ikke nogle printerjobs, der ikke er udført og derfor spærrer for ny udskrivning: se om der ligger filer under c:\\windows\\spool\\printers - i så fald slet dem.

Jeg ved godt ovenstående er svaret før, men du har ikke rigtig svaret tilbage, hvad du har forsøgt. Derfor bliver det gentaget.

Jeg ved desværre ikke, hvorfor du får fejl på INT 24 - men prøv nu først om din printerport er rigtig installeret, og vend så tilbage.

Avatar billede halifax Nybegynder
01. april 2001 - 14:12 #2
Dir lpt1 skal gøres fra en dos-prommt f.eks når du står i c:\\
Men hvis du \"kun\" har en Windows printer er det ikke sikkert, du kan udskrive fra dos
Avatar billede syller Nybegynder
01. april 2001 - 16:44 #3
det du skriver her, har jeg prøvet
Hvordan finder jeg ud af om porten er i stykker?
Avatar billede halifax Nybegynder
01. april 2001 - 17:43 #4
Jammen, når du har prøvet alt ovenstående - og hvis der under Enhedshåndtering, højreklik lpt1, vælg Egenskaber og der under generelt står: Denne enhed virker korrekt!!!!!!  -  Ja, så er lortet da i stykker. Og du har ydermere akcepteret dit eget svar (det er generelt også ok) men så er spørgsmålet jo lukket og du kan ikke forvente flere indlæg! Men hvorfår lukke spørgsmålet, hvis ikke du har fået løst dit problem. Jeg finder det mærkeligt, og derfor
Over and out!