Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
25. april 2005 - 16:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at udvide C. Drevet på min harddisk ?

Jeg kører XP Home og har en harddisk på 250 GB. Fra producentens side er der kun afsat 40 mb til C - drevet og resten til D - Drevet. Kan jeg på nuværende tidspunkt, jeg har kørt længe med det, udvide C drevet, evt. oprette et nyt drev uden at skulle formatere o.s.v. og i givet fald, hvordan og med hvad kan det gøres?
Avatar billede jhertel Nybegynder
25. april 2005 - 16:27 #1
Det plejer vist at være PartitionMagic, man bruger til den slags - http://www.powerquest.com/partitionmagic/ .
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. april 2005 - 16:28 #2
Ja det kan lade sig gøre med applikationer som PowerQuest PartitionMagic! Her kan du dynamisk allokere pladsen på dine fysiske drev uden at skulle formatere...!
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
25. april 2005 - 16:34 #3
ok....og det kan måske også lade sig gøre med ovennævnte program at lave nye drev?
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. april 2005 - 16:36 #4
yes - ingen problemer i det!
Avatar billede trold1 Nybegynder
25. april 2005 - 16:36 #5
Du kan lave nye drev, flette gamle, ændre størrelsen af drev, kovertere fra fat til ntfs og tilbage kort sagt alt uden at miste data. Men programmet er ikke gratis men pengene værd.
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. april 2005 - 16:36 #6
du kan også "sammensmelte" to drev uden først at skulle formatere dem!
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
25. april 2005 - 16:37 #7
og lige......I kender ingen freewareprogrammer der kan det samme?
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. april 2005 - 16:40 #8
måske det her http://www.download.com/Paragon-Partition-Manager/3000-2248_4-10334523.html?tag=lst-0-4
men jeg ved ikke om det lader dig beholde dine data - du skal nok lige læse producentens kommentarer først!
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2005 - 16:45 #9
ellers er der Partition Resizer det har jeg brugt, det kan dog kun ændre størelser på eksisterende partitioner, men tager du en partition og gør den lille så bliver der plads til du kan laver flere inde i XP......

Har du 2 små du vil ha til en stor så kan du også klare den med at flytte date og slette den ene og resize igen....
Det findes på ultimate boot cd sammen med en lang række andre gode tools, den kan hentes på http://www.ultimatebootcd.com og er helt gratis :)

Der er et mere som jeg ikke har prøvet på denne CD
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2005 - 16:54 #10
tubber> Hvilken CD?
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2005 - 17:13 #11
ultimate boot cd
dirkte link til download:
Basic: http://www.planetmirror.com/pub/ubcd/3.2/ubcd32-basic.zip
Full: http://www.planetmirror.com/pub/ubcd/3.2/ubcd32-full.zip

http://www.ultimatebootcd.com kan man læse hvad CD'en indeholder
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2005 - 17:13 #12
Skal lige sige der kan være kommet mere på jeg har kun en ver. 2.1 den der er der nu er en 3.2
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2005 - 17:16 #13
Jeg kan se der bla. andet er kommet flere hd diag. tools, active partition recovery og CPU Burn-in test.......
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2005 - 17:16 #14
Det er faktisk en topnice CD at ha liggende
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2005 - 19:57 #15
Den må jeg prøve - tak for tip ;)