Avatar billede nullbit Nybegynder
25. april 2005 - 14:04 Der er 1 kommentar

Server styring via deamon eller lign?

Hejsa, jeg ønsker at lave en Linux server som styrer en eller flere andre Windows 2000 servere.

Jeg havde forestillet mig, at man kan installere noget (open source) software på Windows 2000 serveren som så ”lytter” efter kommandoer som Windows 2000 serveren skal afvikle.

Mit spørgsmål er så, om der allerede eksisterer den slags løsninger (via f.eks. open source) eller om det må kodes fra bunden.

På forhånd tak

/Nullbit
Avatar billede preetz Nybegynder
27. april 2005 - 09:31 #1
Jeg kender ikke noget produkt.

Hvad er det du vil ha' Windows maskinerne til at gøre? Starte og stoppe services, genstarte eller er det mere komplekse ting.