Avatar billede perplet Nybegynder
25. april 2005 - 11:05 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst netkort til PC - hvad virker?

Jeg får trådløst internet om et par dage. Jeg har allerede et trådløst netkort i min bærbare, men har et alm. netkort i min stationære. For at slippe for ledninger, vil jeg dog også gerne have min stationære til at virke med trådløst net. Hvordan klarer jeg det? Jeg skal vel bare have et trådløst netkort - men hvilket er godt og har en ok pris?

Takker
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. april 2005 - 11:06 #1
Jeg kan kun anbefale Linksys WMP54G skal selv til at købe et mere, da der skal flyttes rundt på computerene hjemme!
Avatar billede draeber Nybegynder
25. april 2005 - 11:07 #2
Jeg ville købe et netkort i samme mærke som din trådløse router

Normalt anbefaler jeg at køre Linksys, når det skal være trådløst.
Du kan så vælge mellem et internt og et eksternt netkort til den stationære, hvilket nærmest må være et temperamentsspørgsmål.
Avatar billede draeber Nybegynder
25. april 2005 - 11:07 #3
hvilken router får du?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. april 2005 - 11:07 #4
Avatar billede perplet Nybegynder
25. april 2005 - 11:17 #5
draeber => Det er CC internet, så det er en router fra dem. Kan ikke lige huske, hvad den hedder.

Draeber => hvad er ulemper og fordele ved hhv. internt og eksternt netkort?
Avatar billede draeber Nybegynder
25. april 2005 - 11:20 #6
det eksterne netkort er nemmere at tilslutte (du sætter det bare i et USB-stik)
ulempen er så at du får en ledning mere på skrivebordet.

Det interne skal selvsagt monteres inde i computeren.
Det giver den fordel at det ikke fylder på skrivebordet.
Med det interne får du også mulighed for at sætte en kraftigere antenne på, hvis det bliver nødvendigt.
Avatar billede perplet Nybegynder
25. april 2005 - 11:21 #7
Jeg kan se, at Cybercity anbefaler

ZyAir G-220 trådløst USB kort (prisen er ca 400 kr.)

Skal man lytte til det eller skal jeg bare tage et kort, der understøtter 802.11g WLAN standarden?
Avatar billede draeber Nybegynder
25. april 2005 - 11:23 #8
det kunne godt ligne en Zyxel router.
Så skulle der ikke være problemer med Linksys netkort.
Men vil du være på en sikre side, kan du købe et Zyxel-netkort. Jeg mener dog, at de er noget dyrere, hvorfor jeg egentlig heller ikke ser det nødvendigt.
Avatar billede perplet Nybegynder
25. april 2005 - 11:24 #9
draeber...her ser man ZyAir fundet på edb-priser http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=91306

Hvordan kan det være, at udseendet er meget anderledes end på det kort, du smider link til (sikkert et dumt spm., men har ikke så meget forstand på det)?
Avatar billede draeber Nybegynder
25. april 2005 - 11:26 #10
Nu var det godt nok james_t_dk der smed et link før.
det er til et Linksys internt netkort.
det link du sender er til det anbefalede netkort fra Zyxel.
Avatar billede draeber Nybegynder
25. april 2005 - 11:27 #11
Du sparer omkring kr. 100,- ved at vælge Linksys og det burde sagtens virke.
Men det vil givetvis køre bedst, hvis du vælger Zyxel kortet.
Det er egentlig næsten hip som hap!
Avatar billede perplet Nybegynder
25. april 2005 - 11:29 #12
Mange tak for hjælpen. Jeg tror bare, jeg vælger den billigste løsning.

James og draeber => Læg lige et "svar" hvis I ikke allerede har gjort det.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. april 2005 - 12:27 #13
Jeg har vist ikke smidt et svar, men har også været lidt fraværende. Giv du bare alle points til Draeber. Jeg er helt enig i at det ikke skader at vælge accesspoint og netkort fra samme producent.